20maj

#17Dzień Siłownia

Nie masz pomysłu na trening?
Dobrze dobrany trening siłowy pozwoli wzmocnić te partie mięśni, na których najbardziej Ci zależy i zaczniesz osiągać lepsze efekty. Nie bój się siłowni. Ale trenuj mądrze. Nie naśladuj bezmyślnie innych ćwiczących, poradź się instruktorów jeśli masz wątpliwości. Nie przejmuj się – najważniejsze, abyś zaczął ćwiczyć!

 
• ustał sobie plan działania przed treningiem
• dobrze się rozgrzej (poświęć na to ok. 10-15 minut)
• pierwsze treningi zbuduj z prostych ćwiczeń
• pamiętaj o przerwach między ćwiczeniami (pozwoli to na odpowiednia regenerację mięśni)
• zacznij od niewielkich obciążeń (12-15 powtórzeń w 3-4 seriach zachowując właściwą technikę).
• sukcesywnie zwiększaj obciążenie, aby pobudzić mięśnie do efektywniejszej pracy
• pracuj nad wszystkimi mięśniami
• po treningu wykonaj cardio i stretching
• rada dla początkujących: ćwicz co 2-3 dni tak, aby mięśnie mogły odpocząć i się zregenerować
• mniejsza ilość powtórzeń (np.8-12) i większy ciężar to trening na masę
• robiąc dużo powtórzeń i zmniejszając ciężar wykonujemy trening redukcyjny
• pamiętaj o właściwej technice wykonywania ćwiczeń

 

Do boju! 🙂

 

20maj1

20 maja 2015 / 8 komentarzy

Komentarze do wpisu 8 komentarzy

  • Magda pisze:

    Pani Aniu czy te ćwiczenia , które są na płycie i wpisach mogą być dla nastolatek w wieku 14-15 lat ? czy są tylko i wyłącznie dla dorosłych ? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź , Pozdrawiam:)

  • Ania pisze:

    Aniu , ważę 60 kg przy wzroście 165 cm. Chcę trochę schudnąć, najbardziej zależy mi na nogach gdyż to właśnie tam głównie tyję (figura gruszka). Mam na uwadze zajęcia crossfit, ale boję się, że moje nogi będą dwa razy większe niż są, obawiam się wielkich umięśnionych ud. Powiedz mi proszę, czy moje obawy mogą się spełnić? Dodam jeszcze , że nie stosuję żadnej diety, po prostu jem zdrowo, owoce, warzywa, pije dużo wody.

  • czeslawa kaczkowska pisze:

    Witam Pani Aniu,
    mam prosbe,jezeli to mozliwe bardzo prosze o pomoc dla osob takich jak ja.Chce troche pocwiczyc ale nie wiem jakie moge stosowac gdyz mam juz 77 lat Prosze cos wymyslic dla osob starszych a nie tylko dla mlodych.Bede wdzieczna jezeli Pani to zrozumie .Pozdrawiam serdecznie.Czeslawa

  • anias20 pisze:

    Bardzo praktyczny i przydatny wpis, myślałam, że już to wiem , a jednak, zawsze dowiaduję się czegoś nowego 🙂

  • Iza pisze:

    Aniu widziałam ze odwiedzilas jedna ze szkol podstawowych w ramach projektu Stop zwolnieniom z w-f.W jaki sposób można zaprosić cię do innego miasta.?Chodzi mi o Kalisz gdzie gimnazjalna młodzież,w najtrudniejszym dla nich etapie rozwoju czeka na twoja motywację;;!Piszę jako nauczycielka jednego z kaliskich gimnazjum!Pozdrawiam!!!

  • Zrzuć Brzuch pisze:

    Zgadzam się w 100% 🙂 Polecam jeszcze dla Pań wpis „DLACZEGO KOBIETY NIE POWINNY BAĆ SIĘ SIŁOWNI” – http://zrzucbrzuch.blogspot.com/2013/03/dlaczego-kobiety-nie-powinny-bac-sie.html

  • Wojtek pisze:

    Bardzo mądrze napisane wprowadzenie do treningu siłowego lepiej sam bym tego nie ujął. Tak naprawdę wystarczy przestrzegać tych paru zasada które opisałaś ( rozgrzewka i pilnowanie techniki obowiązkowo) by odnosić efekty podczas treningu siłowego.
    http://dbamofigure.pl/

Dodaj swoją odpowiedź w tym temacie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *