Koktajle!

Dlaczego lubi臋 (kocham 馃檪 i polecam koktajle? Poczytaj, skusisz si臋 na pewno :).

 

  • Dostarczasz du偶膮 dawk臋 warzyw i owoc贸w w jednym koktajlu. Czasem trudno jest tak skomponowa膰 dzienny jad艂ospis, by zawiera艂 odpowiednio du偶膮 dawk臋 ro艣lin.
  • Szybko i 艂atwo. Tworzysz z w艂asnych, ulubionych sk艂adnik贸w g臋sty koktajl. Trwa to kr贸tko, a mo偶esz kubek ze smoothie z艂apa膰 w d艂o艅, gdy si臋 艣pieszysz.
  • Dzieci lubi膮 koktajle. Dzieci uwielbiaj膮 kremowe konsystencje, naturalnie s艂odzone (fruktoza z owoc贸w) . Mo偶na w koktajlu sprytnie ukry膰 zdrowe warzywa, kt贸re s膮 niezb臋dne w diecie dziecka. A jak dobrze wiemy, nie ka偶dy lubi艂 szpinak 馃槈
  • Wygodne podczas odchudzania. Nie popieram zast臋powania wszystkich posi艂k贸w koktajlami, ale to dobra forma dania o niewielkiej kaloryczno艣ci.
  • Dostarczaj膮 organizmowi du偶膮 porcj臋 witamin i minera艂贸w.
  • Lepsze trawienie dzi臋ki zawarto艣ci cennego b艂onnika. Je艣li jednak masz wzd臋cia lub zaparcia zacznij od sok贸w z gotowanych warzyw, wyeliminuj聽owocowe聽(w dalszym ci膮gu to cukier, naturalny to fakt, jednak偶e fruktoza). Pami臋taj o dostarczeniu odpowiedniej ilo艣ci zdrowych t艂uszcz贸w w diecie!!
  • To bomba witaminowa i energetyczna. W ma艂ej porcji dostarczasz organizmowi wyczerpanemu treningiem porcj臋 uzupe艂niaj膮cej energii (banany, daktyle).
  • Pyszne. Do wyboru do koloru, co kto lubi.
  • „Detoks”. Temat w dietetyce kontrowersyjny, ale pewne jest, 偶e nigdy wcze艣niej ustr贸j cz艂owieka nie by艂 bombardowany tak膮 ilo艣ci膮 chemii. Koktajle pozwalaj膮 organizmowi odpocz膮膰 od trawienia 鈥瀋i臋偶kich鈥 produkt贸w. Warto si臋gn膮膰 po zio艂a: mniszek lekarski, nagietek, napar z karczocha, czystek .
  • Poprawa wynik贸w sportowych. Dostarczenie organizmowi sk艂adnik贸w od偶ywczych niezb臋dnych do osi膮gania sukces贸w w trakcie zawod贸w sportowych oraz odbudowa zasob贸w energetycznych po zako艅czeniu intensywnej pracy.
  • Pi臋kno. Promienna sk贸ra, w艂osy i paznokcie.
  • Wzmocnienie uk艂adu odporno艣ciowego聽
  • Lepszy sen. Poprawa stanu zdrowia dzi臋ki zdrowym produktom bogatym w minera艂y i witaminy prowadzi zawsze do lepszego snu w nocy.
  • Energia na d艂ugo. Dostarczasz organizmowi odpowiedniego paliwa, aby uzyska膰 wi臋cej energii w perspektywie kr贸tko- i d艂ugoterminowej.
  • Koktajle zmniejszaj膮 apetyt, ale te warzywne!
  • Moc dla m贸zgu. dostarczasz swojemu m贸zgowi wszystkie witaminy i sk艂adniki od偶ywcze potrzebne do poprawy kondycji psychicznej, koncentracji i pami臋ci. Koniecznie dodawaj do koktajli zdrowe t艂uszcze: olej kokosowy, awokado.

Dobrego dnia!!!

zdj臋cia: Marta Wojtal

20160401-20160401-_MWO0402

 

 

 

17 czerwca 2016 / 30 komentarzy

Komentarze do wpisu 30 komentarzy

  • Ma艂gosia napisa艂(a):

    Aniu mam pytanie , Dlaczego w czasie gdy 膰wicz臋 , bol膮 mnie mi臋艣nie ?? Bior臋 r贸偶ne suplementy ale to nie pomaga , czekam na odpowied偶 od samej Ani Lewandowskiej ! 馃檪

  • OLa napisa艂(a):

    super, przyda艂by si臋 jeszcze artyku艂 jakich b艂臋d贸w nie pope艂nia膰 podczas picia i miksowania koktajli.

  • FitWomanBeautyWoman napisa艂(a):

    艢wietny wpis . Pozdrawiam 馃檪

  • Magda napisa艂(a):

    D艂ugo ju偶 obserwuj臋 Pani bloga i jestem pod wra偶eniem zmian jakie zachodz膮. Niesamowicie jak si臋 Pani rozwin臋艂a! Zdj臋cia super si臋 ogl膮da i jednocze艣nie dobrze si臋 czyta Pani wpisy. Mog臋 znale藕膰 du偶o rzetelnych informacji, na tematy, kt贸re nie s膮 tak cz臋sto poruszane. Ekstra oby tak dalej ! 馃檪

    Ps. W艂a艣nie wypi艂am koktajl z mango i truskawki po treningu. Mniamm :):)

  • Angela napisa艂(a):

    Taki koktajl mo偶na r贸wnie偶 zamrozi膰 w pojemnikach od lod贸w i poda膰 dziecku jako np. „l贸d Shreka” lub „koktajl Shreka” moja c贸rcia zajada a偶 si臋 uszy trz臋s膮.. A brat.. do dzi艣 my艣li 偶e w 艣rodku s膮 tylko gruszki i kiwi.

  • Ewelina napisa艂(a):

    Aniu a mozna dodawac olej lniany? Czy tez jest dobrym tluszczem?

  • nata napisa艂(a):

    Ania, kt贸re posi艂ki polecasz spo偶ywa膰 w formie koktajlu? Drugie 艣niadanie? Czy 艂膮czysz owoce z innymi sk艂adnikami (np. ziarnami, mlekami ro艣linnymi)? Kt贸re po艂膮czenia polecasz jako szczeg贸lnie sprzyjaj膮ce trawieniu? Pozdrawiam

  • Agnieszka napisa艂(a):

    Aniu, piszesz cz臋sto 偶eby wybiera膰 mleko ro艣linne np. migda艂owe lub kokosowe. A co powiesz o mleku sojowym? Jest zdrowe czy lepiej go unika膰?
    Pozdrawiam 馃檪

    • Anna Lewandowska napisa艂(a):

      szykuj臋 w艂a艣nie post na ten temat

    • Mary napisa艂(a):

      Jesli przygotujesz sama w domu to tak, pod 偶adnym pozorem nie u偶ywaj tego ze sklepu. Poczytaj sk艂ad. Od 15 lat jestem wegetarianka . Duze do艣wiadczenie w 偶ywieniu, 偶adnych problem贸w zdrowotnych a zamiast codziennego picia sokow rano , polecam zakwas buraczany .

  • Kamili napisa艂(a):

    Do koktajli polecam szczeg贸lnie spirulin臋 lub chlorell臋, Spirulina dostarcza sporo witamin i minera艂贸w (nawet w kosmos jako po偶ywienie dla astronaut贸w lata :)) a chlorella du偶ej zawarto艣ci chlorofilu dzia艂a oczyszczaj膮co.
    艁y偶eczka do koktajlu z owocami lub warzywami i mamy niez艂膮 bomb臋 energetyczn膮. Polecam poczyta膰 o tych algach
    http://www.spirulina.pl/zdrowie/koktajle/zielone-koktajle-codzienna-dawka-energii.html

  • Karolina napisa艂(a):

    Super wpis! Mam pytanie odno艣nie przechowywania koktajli – Ile maksymalnie mo偶na je przechowywa膰 w szklanym s艂oiku po przygotowaniu aby nie utraci艂y wszystkich cennych w艂a艣ciwo艣ci?
    Pozdrawiam! 馃檪

  • Ewa napisa艂(a):

    A ile mo偶na wypi膰 koktajle warzywnego w ci膮gu dnia

  • Ewa napisa艂(a):

    A ile mo偶na wypi膰 koktajle warzywnego w ci膮gu dnia ??

  • Maryla napisa艂(a):

    Pani Aniu! Koktajle przygotowuj臋 codziennie rano i zabieram je do pracy. To naprawd臋 zajmuje kilka minut. Warunki s膮 dwa- dobre ch臋ci i wcze艣niej zakupione produkty.
    Dzi臋kuj臋 za motywacj臋, kt贸r膮 od Pani czerpi臋. Zacz臋艂am zmienia膰 sw贸j spos贸b od偶ywiania, kt贸ry wcze艣niej nie nale偶a艂 do najgorszych, ale brakowa艂o w nim planu. Stosuj臋 od kilku tygodni diet臋 wg. Pani wskaz贸wek. 艢wietnie rozpisany plan posi艂k贸w.Bardzo dobrze si臋 czuj臋, mam wielkie pok艂ady energii i jestem l偶ejsza o 3 kg!!! Musz臋 przyzna膰, 偶e m贸j m膮偶 i m贸j 7-letni syn ( ma艂y pi艂karz Polonii Warszawa i fan Roberta Lewandowskiego) automatycznie przy艂膮czyli si臋 do zmiany nawyk贸w 偶ywieniowych. Dzi臋kuj臋 za motywacj臋 i inspiracje!

  • auspoln napisa艂(a):

    Racja, du偶y plus jest w tym, 偶e koktajle, smoothie itd. s膮 lekkostrawne. A ludzie teraz s膮 nauczeni napycha膰 si臋 szybko jedzeniem (najcz臋艣ciej w jednym posi艂ku W臋gle+Bia艂ko+T艂uszcz) , nie my艣l膮c nawet o tym jak odpowiednie trawienie jest dla nas wa偶ne. Pozdrawiam. 馃檪

  • zrozpaczona napisa艂(a):

    mam straszny problem z wewnetrzna strona ud 馃檨 nie wiem jakie cwiczeia wykonywa膰 偶eby zajac si臋 odpowiednio wiec mo偶e jaki艣 wpis poswiecajacy tej cz臋艣ci ciala?? plizzz:)

  • Gosia napisa艂(a):

    Aniu, Ty jeste艣 prze艣liczna! (Blog bardzo interesuj膮cy, korzystam), ale i zdj臋cia – cudowne:)

  • patison napisa艂(a):

    Koktajle sa cudowne teraz kocham je jeszcze bardziej 鉂 Dzieki za motywuj膮cy wpis ? pozdrawiam Aniu ?

  • Wiola napisa艂(a):

    Gdzie mo偶na kupi膰 takie s艂oiko-kubki ? 馃榾

  • Marlena napisa艂(a):

    Kochana prosze doradz czym robisz koktajle? zwyklym blenderem czy np VitaMixem? czy warto zainwestowac w VitaMix? czy zwykly blender rzeczywiscie niszczy witaminy?

  • Monika napisa艂(a):

    Przepisy na koktajle 艣wietne super temat. Zaczynam zmiany w swoim od偶ywianiu i 艣ledz臋 pani bloga.

  • Michasia napisa艂(a):

    Niestety dzieci kieruj膮 si臋 cz臋sto kolorem a nie smakiem. Szpinak, sa艂ata, pietruszka…
    U mnie zielony nie przejdzie ale pr贸buj臋 ukry膰 w ciemnym zamykanym kubku ze s艂omk膮 – wtedy i zielony jest pycha 馃檪

  • Marzena napisa艂(a):

    Aniu dzi臋ki Tobie chce mi si臋 cieszy膰 偶yciem. Zmieni艂am diet臋 i czuj臋 si臋 rewelacyjnie ! No i…trzymam chyba po raz pierwszy kciuki za naszych pi艂karzy 馃槈 Pozdrawiam gor膮co ;-* Jeste艣 pi臋kn膮 osob膮 – zar贸wno zewn臋trznie jak i wewn臋trznie 馃槈

  • Magda napisa艂(a):

    fajny wpis:)

  • Sonia napisa艂(a):

    Mam Pani ksi膮偶k臋 ?.

Dodaj swoj膮 odpowied藕 w tym temacie

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Udost臋pnij wpis