dsc_0679

Poświąteczne sprzątanie organizmu. Co zrobić?

Święta za nami, wielkimi krokami zbliża się Sylwester, a tuż po nim ruszamy do pracy nad realizacją noworocznych postanowień!

 

Tradycyjne świąteczne potrawy są pyszne, ale spożywając je w nadmiarze obrywają wątroba i żołądek. Chyba nikt nie liczył kalorii przez ostatnie dni? Trudno się oprzeć słynnym pierogom cioci lub ukochanemu sernikowi babci. Można było siedzieć za stołem i odpinać guzik od spodni, ale nadszedł czas, że od suto zastawionego stołu trzeba wstać:) Teraz czeka Cię sprzątanie, również Twojego organizmu bo  przecież umowa była taka, że po świętach wracamy do formy!  Dzięki takim porządkom, nie tylko będziesz świetnie wyglądać w ostatnią noc roku, ale także poczujesz się znacznie lżej i łatwiej będzie Ci wrócić do treningów.

Przede wszystkim oczyść swoje ciało z nadmiaru toksyn. Pomoże Ci w tym picie dużej ilości wody mineralnej. American Instytut of Medicine i jego badacze proponują podzielić masę ciała w kilogramach przez 30 i otrzymany wynik oznacza ilość litrów wody, którą można bezpiecznie wypijać każdego dnia. W ten sposób powstrzymasz apetyt, pobudzisz metabolizm, poprawisz wygląd skóry, a nawet zmniejszysz ryzyko zachorowania na nowotwory.

Pamiętaj o zbilansowanej diecie. Dostarczaj swojemu organizmowi niezbędnych składników odżywczych każdego dnia. Zastosuj dietę odpowiednią dla siebie, a niebawem nie tylko stracisz zbędne kilogramy, ale poczujesz się znacznie lepiej.

Poza tym przestrzegaj kilku prostych zasad, które pomogą Ci nie przytyć przez święta (TUTAJ).
Jeśli jednak przybędzie Ci nieco tłuszczyku..:

  • pij herbatę z kopru włoskiego
  • zacznij dzień od szklanki cieplej wody
  • nie łącz w jednym posiłku węglowodanów i białek
  • zaopatrz się w babkę płesznik, która pobudzi do pracy Twoje jelita i obniży poziom cukru
  • koniec ze świątecznym szaleństwem – przyszedł czas na lekkie posiłki np.: warzywa gotowane, ryba na parze, sałatka z kiełkami
  • nawadniaj organizm – polecam wodę kokosową Foods by Ann
  • pamiętaj o suplementacji.
    Enzymy trawienne przyspieszą metabolizm, a jedzenie zdrowych tłuszczy CLA, produktów bogatych w cynk, chrom, magnez, witaminę C i B-complex pomoże zahamować odkładanie tłuszczu, zmniejszy łaknienie, ureguluje poziom cholesterolu i ciśnienia tętniczego. Dodatkowo zmniejszy uczucie zmęczenia i znużenia, doda krzepy potrzebnej do ćwiczeń oraz poprawi wygląd skóry!
  • nie zapominaj o probiotykach oraz prebiotykach. Ssporą ich dawkę najdziesz w kiszonkach, które są świetną przekąską między posiłkami. TUTAJ więcej
  • stosuj błonnik witalny – ale nie przekraczaj dawki zalecanej na opakowaniu
  • jedz małymi kęsami i dokładnie żuj pokarm – Twój żołądek potrzebuje 20 minut by poinformować mózg o poczuciu sytości.

 

Nie czekaj z treningami do 1-go stycznia. Jeśli po świątecznej uczcie czujesz się ociężały to wyjdź na długi spacer, a nawet pobiegaj. Ulep z dziećmi bałwana! To świetna zabawa i dawka niezbędnego ruchu przyda się wszystkim. Nie tylko się dotlenisz, ale także rozruszasz mięśnie. Trenuj regularnie, a korzyści zobaczysz bardzo szybko 🙂

 

Bardzo ważny element to punkt aby się odpowiednio regenerować. Potrzebna Ci do tego jest solidna dawka snu, która w przypadku osób dorosłych powinna trwać około 8 godzin i 15 minut na dobę. Ma to ogromny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu i nie tylko następnego dnia rano. W ciągu nocy np. organizm najlepiej spala tkankę tłuszczową. Wykorzystaj ten czas jak najlepiej i odpowiednio przygotuj się do snu, a rano obudzisz się wypoczęty i zregenerowany

  • na noc wypij melisę
  • wywietrz pokój przed snem i spryskaj poduszkę olejkiem lawendowym bądź innym relaksacyjnym
  • na 2 godziny przed snem odłóż telefon, a telewizor zamień na książkę
  • nie myśl o kłopotach i trudnościach, z którymi będziesz się musiał uporać jutro, postaraj się wyciszyć umysł

 

Jak mantrę powtarzam, aby nie zaniedbywać żadnego z III filarów zdrowia. Pamiętaj o nich każdego dnia:)
Mam nadzieję, że powyższe wskazówki okażą się pomocne w realizacji postanowień noworocznych.
Gotowi? …  Do biegu… START!

 

 

27 grudnia 2016 / 32 komentarze

Komentarze do wpisu 32 komentarze

  • Karolina pisze:

    Aniu, czy można prosić o wpis dotyczący diety, a raczej czego unikać a jakie produkty są niezbędne przy zapaleniu błony śluzowej żołądka? W internecie są informacje które sie wykluczają a lekarz ograniczył sie do przepisania mi leków. Wiem ze zaniedbanie tej choroby moze mieć poważne skutki. Dlatego tez muszę cos z nią zrobić, rozpoczęłam od wykupienia recepty i nowego parownika ✌️Pozdrawiam cieplutko!

  • Magda pisze:

    gdzie moge znalezc przepis z tym produktem, czyli z czarna pozeczka lio shake?

    • Anna Lewandowska pisze:

      np. na moim drugim profilu Foods by Ann 🙂
      Lio możesz dodawać do porannych owsianek oraz koktajli, puddingów itp

  • Monia pisze:

    Aneczko kocham Cię jesteś wspaniała.

  • Karolina pisze:

    Nie lubiłam się , uważałam że jest za przeproszeniem grubą świnią nie cieszyłam się z życia byłam nieśmiała i skryta w sobie. Ale dzięki pani to wszystko się zmieniło moje życie odzyskało sens. Cieszę się z każdego dnia, każdej chwili. Jest pani inspiracją nie tylko dla mnie ale dla każdej dziewczyny.Uwielbiam Panią.
    Życzę dużo szczęścia, wszystkiego najlepszego oraz dużo dużo zdrowia dla dziecka. 🙂 :*

  • Aneta pisze:

    Czy nie łączenie węglowodanów z białkiem dotyczy również posiłków potreningowych?

  • A.g.a pisze:

    Pani Aniu! 🙂

    Nie do końca będzie tematycznie, ale pytanie moje będzie również dotyczyć sprzątania 😉

    Czy jest coś, co można zrobić dla organizmu w trakcie zażywania lub po zażyciu antybiotyku?
    Chodzi mi o taki antybiotyk na zapalenie gardła itp. (mój zawiera głównie amoksycylinę).
    Czy oprócz przepisanej tabletki osłonowej mogę jakoś dopomóc sobie w ochronie przed negatywnymi skutkami leku oraz oczyścić organizm z trujących substancji?

    Z góry dziękuję za pomoc 🙂

  • Oczyszczenie organizmu, jak najbardziej wskazane zwłaszcza po Świątecznym spuszczeniu podełu gazu. Bardzo rzetelne porady!

  • Marta pisze:

    Aniu, a czy przy chorobie refluksowej można pić rano wodę z cytryną? Szczęśliwego Nowego Roku!

  • justyna pisze:

    czy Babke plesznik lub jajowata można spożywać karmiąc piersia?

  • justyna pisze:

    Aniu czy babke plesznik lub jajowata można pic podczas karmienia piersią?

  • Aneta pisze:

    Dziękuję ANiu ze byłaś z nami przez cały rok i dajesz nam tyle pomysłów jak zdrowo żyć. Przez Ciebie przeszłam dużą metamorfozę postrzegania świata. Zaczęłam dbać o siebie o swoje zdrowie które nie jest za dobre alr dzięki tobie mam chęć walki;) dziękuję Ci z całego serca i mam nadzije ze nie będzie dnia że będziesz chciała zrobić przerwę od wspierania nas bo mój świat były bardziej pusty bez ciebie:) pozdawiam

  • Aneta pisze:

    Ania już pytam chyba 10 raz, ale spróbuję jeszcze 🙂 Można pić rano ciepłą wodę z cytryna i miodem ? Ale miód mam taki naturalny z pasieki 🙂 Pozdrawiam serdecznie i życzę udanego odpoczynku !

  • Istra pisze:

    Pani Aniu czy karmiąc piersią można pić babkę płesznik? Czy mogłaby Pani w najbliższym czasie napisać post na temat zrzucenia kg w czasie kiedy karmi się piersią? Pozdrawiam

  • Iokikoki pisze:

    Powracam na swoje tory już dzisiaj! Koniec z makowcem, sernikiem. witajcie treningi, stęskniłam się 🙂

  • anitacg pisze:

    Ja Aniu dziękuję Ci za cały rok, za każdy wpis który zostawił coś w mojej głowie, za pozytywną dawkę energii jaką otrzymałam na letnim obozie i nadzieję że może być tylko lepiej 🙂 Życzę dużo zdrowia i pozytywnej dawki energii również od nas:)
    Pozdrawiam. Dziękuję 🙂

  • Ania pisze:

    Witam czy błonnik witalny można stosować podczas karmienia piersią

  • Dags pisze:

    Aniu jak schudnąć kiedy pracuje się tylko na nocki????wiele kobiet ma z tym problem gdyż to przestawia cały body clock..spisz w dzień. ..jesz noca..kilogramy rosną a sałatki i płatki na przerwach tylko spowolniaja wzrost…

  • Ostrowska.b pisze:

    Z taką motywacją od Ciebie Aniu oczywiście że Startujemy od dziś 🙂 Pozdrawiam Cieplutko 🙂

  • Marysia pisze:

    Miałam zacząć trenować dopiero od 1.01, ale ten post jakoś zmotywował mnie, żeby zacząć już od jutra♥

  • Sylwik pisze:

    A bałwana by się chętnie ulepiło 🙂 gorzej ze śniegiem, którego ani widu ani słychu, przynajmniej na mazowszu….

  • Sylwik pisze:

    Nie do końca rozumiem tego nie łączenia węglowodanów z białkami, bo warzywa to też węglowodany.
    Ryba na parze z warzywami to białko i węglowodany. Ale takie połączenie rozumiem że jest ok.
    Jak również połączenie np kaszy z warzywami jest ok?
    Złe jest natomiast zjedzenie ryby z kaszą czy ziemniakami?
    Czy dobrze myślę?

  • karfor pisze:

    Moje postanowienie na 2017 rok to zastosować chociaż część Pani rad, częściej się uśmiechać, zdrowo jeść, częściej się ruszać. Pozdrawiam serdecznie i cieplutko i fajnie, że są takie osoby jak Ania

  • Wera pisze:

    Z niecierpliwością czekałam na nowy wpis 🙂 Rady z pewnością zastosuje! I tak przy okazji – uśmiałam się, gdy zobaczyłam to zdjecie, gdyż właśnie skończyłam pić wodę mineralną z Twojej butelki wymieszaną z Twoją czarną porzeczką 🙂 Telepatia 😉
    Pozdrawiam!

Dodaj swoją odpowiedź w tym temacie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *