POWER BAR Goji & Żurawina

Idealne dla tych, którzy żyją aktywnie i potrzebują szybkiego, a jednocześnie zdrowego i pysznego źródła energii. Odpowiednio dobrane składniki nie tylko zaspokoją głód i pobudzą do działania, ale także pozytywnie wpłyną na funkcjonowanie całego organizmu.

 

Świetnie sprawdzi się jako przekąska lub jako posiłek przed lub po treningu.

 

Daktyle – są bogatym źródłem węglowodanów, które szybko dostarczają zastrzyku energii, dlatego świetnie sprawdzą się jako przekąska przed, po lub w trakcie treningu, a zawarte w nich witaminy z grupy B wspomogą ich wykorzystanie.

Daktyle zawierają również duże ilości potasu, który bierze udział w przewodzeniu impulsów nerwowych, skurczu mięśni, regulowaniu ciśnienia krwi oraz regenerowaniu zasobów glikogenu. Długotrwały wysiłek fizyczny prowadzi do zmniejszenia ilości tego pierwiastka w ustroju i właśnie z tego powodu osoby aktywne fizycznie powinny zwrócić szczególną uwagę na jego odpowiednią podaż wraz z dietą.

Daktyle są także źródłem błonnika korzystnie wpływającego na pracę jelit oraz wspierającego mikroflorę jelitową, która przyczynia się do prawidłowego pozyskiwania energii.

 

Niedobór potasu doskwiera przede wszystkim osobom, które stosują restrykcyjne diety redukcyjne, piją duże ilości kawy, herbaty, czy alkoholu oraz narażone są na duży stres w ciągu dnia. Warto więc, by zwróciły szczególną uwagę na odpowiednią podaż tego minerału w codziennej diecie.

 

Wiórki kokosowe – kokos jest źródłem średnio łańcuchowych kwasów tłuszczowych (MCT), które są szybkim zastrzykiem energii dla organizmu, a ze względu na dużą ilość błonnika świetnie wspomogą zaspokajanie głodu i dadzą poczucie sytości na dłużej.

 

Nerkowiec –  orzechy nerkowca stanowią źródło magnezu, witaminy K oraz kwasu oleinowego, który korzystnie wpływa na układ krążenia, zmniejszając poziom cholesterolu LDL. Zawarty w nich selen wspomaga funkcjonowanie peroksydazy glutationu, chroniącej błony komórkowe przed uszkodzeniem przez wolne rodniki.  Są także dobrym źródłem białka wspomagającego regenerację po przeprowadzonym treningu.

 

Figa – względu na dużą zawartość polifenoli, figi wspomagają redukcję stresu oksydacyjnego w organizmie Zawierają witaminę K, która odpowiedzialna jest za kontrolowanie odpowiedniego przebiegu krzepnięcia krwi, a także wapń wpływający korzystnie na strukturę kości oraz pracę układu nerwowego.

 

Jagody Goji – zawarte w nich substancje wspomagają redukcję stresu oksydacyjnego, który wpływa niekorzystnie na komórki organizmu, a także poprawiają odporność organizmu. Są bogatym źródłem witaminy C, na którą zapotrzebowanie szczególnie wśród osób aktywnych jest znacznie wyższe. Jagody Goji wpływają korzystnie na samopoczucie oraz przyśpieszają regenerację po treningu.

 

Żurawina – zastosowany proces liofilizacji umożliwia zachowanie wartości odżywczych świeżego owocu. Żurawina wykazuje działanie przeciwbakteryjne, ze względu na dużą zawartość garbników, a dzięki wysokiej zawartości witaminy C wspiera syntezę kolagenu oraz odporność organizmu. Owoce te są bogactwem przeciwutleniaczy wywierających korzystny wpływ na zdrowie m. in. chroniąc nasze DNA przed stresem oksydacyjnym. Duża zawartość kwercetyny może korzystnie wpływać na zmniejszenie nieprzyjemnych objawów alergicznych.

 

6 czerwca 2016 / 6 komentarzy

Komentarze do wpisu 6 komentarzy

Dodaj swoją odpowiedź w tym temacie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Udostępnij wpis