POWER BAR Kakao & Maca

Idealne dla tych, którzy żyją aktywnie i potrzebują szybkiego, a jednocześnie zdrowego i pysznego źródła energii. Odpowiednio dobrane składniki nie tylko zaspokoją głód i pobudzą do działania, ale także pozytywnie wpłyną na funkcjonowanie całego organizmu.

 

Świetnie sprawdzi się jako przekąska lub jako posiłek przed lub po treningu.

 

Daktyle – są bogatym źródłem węglowodanów, które szybko dostarczają zastrzyku energii, dlatego świetnie sprawdzą się jako przekąska przed, po lub w trakcie treningu, a zawarte w nich witaminy z grupy B wspomogą ich wykorzystanie.

Daktyle zawierają również duże ilości potasu, który bierze udział w przewodzeniu impulsów nerwowych, skurczu mięśni, regulowaniu ciśnienia krwi oraz regenerowaniu zasobów glikogenu. Długotrwały wysiłek fizyczny prowadzi do zmniejszenia ilości tego pierwiastka w ustroju i właśnie z tego powodu osoby aktywne fizycznie powinny zwrócić szczególną uwagę na jego odpowiednią podaż wraz z dietą.

Daktyle są także źródłem błonnika korzystnie wpływającego na pracę jelit oraz wspierającego mikroflorę jelitową, która przyczynia się do prawidłowego pozyskiwania energii.

 

Niedobór potasu doskwiera przede wszystkim osobom, które stosują restrykcyjne diety redukcyjne, piją duże ilości kawy, herbaty, czy alkoholu oraz narażone są na duży stres w ciągu dnia. Warto więc, by zwróciły szczególną uwagę na odpowiednią podaż tego minerału w codziennej diecie.

 

Kakao – przeciwutleniacze zawarte w ziarnach kakaowca wspomogą redukcję stresu oksydacyjnego, który jest dodatkowo nasilany przez aktywność fizyczną, przyspieszając tym samym regenerację organizmu.

 

Jagody Goji – zawarte w nich substancje wspomagają redukcję stresu oksydacyjnego, który wpływa niekorzystnie na komórki organizmu, a także poprawiają jego odporność.  Są bogatym źródłem witaminy C, na którą zapotrzebowanie szczególnie wśród osób aktywnych jest znacznie wyższe. Jagody Goji wpływają korzystnie na samopoczucie oraz przyśpieszają regenerację po treningu.

 

Migdały –  są źródłem witamin z grupy B, witaminy E, wapnia oraz cynku, a obecność jednonienasyconych kwasów tłuszczowych wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu krwionośnego. Są także źródłem magnezu oraz potasu. Te dwa pierwiastki wspierają prawidłową pracę mięśni oraz układu nerwowego, a zawarty w nich wapń bierze udział w prawidłowym skurczu oraz rozkurczu mięśni.

 

Wiórki kokosowe – kokos jest źródłem średnio łańcuchowych kwasów tłuszczowych (MCT), które są szybkim zastrzykiem energii dla organizmu, a ze względu na dużą ilość błonnika świetnie wspomogą zaspokajanie głodu i dadzą poczucie sytości na dłużej.

 

Maca – dodatek korzenia Maca pobudzi nas do działania, umożliwi podejmowanie dłuższych wysiłków, jednocześnie zwiększając libido. Ze względu na wysoką zawartość białka stanowi dobry element posiłku po-treningowego.

2 maja 2016 / 2 komentarze

Komentarze do wpisu 2 komentarze

Dodaj swoją odpowiedź w tym temacie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Udostępnij wpis