Zgrabne łydki

Z cyklu : jedno pytanie (ale często zadawane) – szybka odpowiedź.

Dla uzyskania zgrabnych łydek najlepsze są ćwiczenia ze wspięciami na palce, sprinty w miejscu (ale już nie bieganie na maszynowej bieżni). Wysiłek powinien być tlenowy. Jazda na rowerze mocno rozbudowuje łydki, często za mocno.

Pamiętajcie o rozciąganiu – wysmukla i niweluje przykurcze.
Tekst z przykładami ćwiczeń podsumowujący temat:

http://www.fitnow.pl/pl/3/302/487/Jak-uzyskac-seksowne-lydki?s=1

Nie katujmy łydek, stóp i kręgosłupa ciągłym chodzeniem w szpilkach! Oczywiście nogi w butach na wysokich obcasach wyglądają świetnie, ale dawkujmy ten widok oszczędnie. Zdrowie to jednak podstawa :)

zdj. Yoanna Szewczuk Photography

13 października 2013 / 45 komentarzy

Komentarze do wpisu (45 komentarze/y)

  • Oliwia pisze:

    Zgrabne łydki mam chyba genetycznie. Większy problem mam z udami. Ma pani jakieś propozycje? Słyszałam że nie da się wybrać miejsca gdzie spala się tłuszcz – prawda?

    • Ann pisze:

      Należy zminimalizować ćwiczenia z obciążeniem. Polecam ćwiczenie – w siadzie prostym, palce zadarte i skierowane ku górze, następnie stopy flex.
      Pozdrawiam

  • Maggie pisze:

    Mnie bardzo pomogła joga, z 39,5 cm udało się zejść do 35cm. Przykładowe ćwiczenia publikowałam na swoim blogu tutaj. Od tej pory dostałam kilka wiadomości od czytelniczek, że im również te propozycje pomogły, więc warto spróbować :)

  • Zenobia pisze:

    Pani posty motywują mnie nawet,żeby rano zwlec się z łóżka kiedy jeszcze szarówka!!
    Wykonałam swoje 3 treningi w tym tygodniu! I wie Pani co? Dzisiaj nadprogramowo idę biegać! Wcześniej nie ruszyłabym się z miejsca, teraz kiedy ćwiczę moje ciało się odpłaca ładnym wyglądem!!
    przesyłam duzooo motywującej energii z Mazowsza!!!!

  • Marta pisze:

    Mam pytanie trochę nie na temat… jak się ma picie kawy do treningów? Czy powinno się zrezygnować z jej picia? Czy raczej nie ma to żadnego wpływu?

  • AdDa pisze:

    Świetne zdjęcia :) Czy bieganie też tak mocno rozbudowuje łydki jak jazda na rowerze?

  • Kaia pisze:

    Witam, chciałam zapytać na co działa rowerek stacjonarny? Czy jest on w stanie zastąpić np.bieganie? Pozdrawiam, Kasia

    • Ann pisze:

      Jak zastąpić? Pod jakim względem? Jest to inna aktywność fizyczna, inne partie mięśni pracują (przy rowerku bardziej pośladki i tył ud), najskuteczniejsze są sprinty aby wysmuklić łydki.
      Pozdrawiam

  • Kasia pisze:

    Witam, chciałam zapytać co sądzi Pani o ćwiczeniach na rowerku stacjonarnym? Lepiej ćwiczyć na nim kilka razy dziennie, czy raz a długo – czy długość ćwiczeń ma jakiekolwiek znaczenie dla efektów? Na jakie mięśnie działa i czy ćwiczenia na nim są w stanie zastąpić np. bieganie?
    Pozdrawiam, Kasia

  • d pisze:

    Wszystko super z tymi ćwiczeniami ale co jeśli ktoś ma mocno rozbudowane łydki i chce je wyszczuplić zapominając o jakiejkolwiek rozbudowie? Tylko rozciągać? Będę wdzięczna za jakakolwiek pomoc :)

  • Bella. ;* pisze:

    Codziennie jeżdżę na rowerze i łydki są świetne . : )) Polecam więc jazdę na rowerze ; )

  • Klaudia pisze:

    coś dla mnie :)
    Aniu, a ty biegasz na bieżni?

  • Gosia pisze:

    Aniu, świetny post. Może dodasz jeszcze jakiś zestaw ćwiczeń na wysmuklenie ud?
    Pozdrawiam :)
    Gosia

  • Jagoda pisze:

    Aniu co sądzisz o kaszce mannej? Czy jest zdrowa?

  • Edyta pisze:

    Dziękuję za ten post,na który tak długo czekałam! :D Skorzystam z rad ;)

  • MartaC pisze:

    Hej Aniu,
    świetny wpis. Ja przyznam szczerze tez mam problem z dość masywnymi łydkami. I nie wiem czy na tym etapie dam je jeszcze radę wysmuklić. Bardzo dużo jeździłam na rowerze, a ponadto biegam i pływam (triatlonowe przygotowania). W domu tez normalnie ćwiczę, ale od dawna miałam skłonności do dość masywnych łydek. Myślisz że jak zmienię sposób treningu lub dodam wskazane wyżej ćwiczenia to mogę coś zdziałać?

  • Edyta pisze:

    Aniu, czy ćwiczenia na orbitreku są dobre na smuklejsze łydki?

  • Ania pisze:

    Mi właśnie rower taką „krzywde” zrobił.. Od dziecka uwielbiałam jazdę na rowerze, potem dojeżdzałam przez 4 sezony 7km rowerem do pracy. Teraz mam okropnie męskie łydki.
    Wypróbuje te ćwiczenia, może choć trochę uda się je wysmuklić.
    Dziękujemy za post :)

  • Ostoja pisze:

    Zgadzam się, najlepsze ćwiczenie na zgrabne łydki to wspięcia na palce. Skutkuje, widzę po sobie. :)

  • Karolina pisze:

    Aniu, chciałabym Ci podziękować, że każdego dnia tak mnie motywujesz, za każdym razem kiedy nie mam już chęci ćwiczyć to Ty i Twój blog zachęcasz mnie do kolejnych treningów – gdy pierwszy raz zajrzałam tutaj to postanowiłam zmienić swój styl życia.

    Dziękuję Ci bardzo i pozdrawiam ciepło :D

  • Kasssiula pisze:

    super post!

  • Ania pisze:

    Witam Aniu :)

    Mam następujące pytanie. Jakie ćwiczenia mogę wykonywać kiedy jedna łydka ma nierozbudowany mięsień po operacji ścięgna Achillesa a druga ma rozbudowany za bardzo poprzez ciągłe jej przeciążanie (najpierw gips, później już chyba z przyzwyczajenia) ?
    Pozdrawiam serdecznie.

  • LILKA pisze:

    Witam,jaki to model NIKE ?pozdrawiam

  • Joanna pisze:

    Pani Aniu,

    A jeżeli ktoś jeździ dużo na rowerze (i nie może bez niego żyć, więc tym samym ograniczać kilometrażu), to co byłoby dobre, aby niwelować rozbudowę łydek? Jest na to jakiś sposób?

  • Magda pisze:

    Pani Aniu a jakie pani poleciłaby ćwiczenia żeby wyszczuplić uda i ich nie rozbudować i jak często należy je wykonywać ?

  • Eva pisze:

    Z ciekawością zajrzałam i widzę, że pełen profesjonalizm w każdym calu, podoba mnie się to! :) Dodałam stronkę do ulubionych. Z niecierpliwością czekam na więcej. Przede wszystkim wyszczuplanie nieszczęsnych ud :)
    Pozdrawiam,
    Ewa

  • Żaklina pisze:

    Super post nareszcie wiem jak można wyrzeźbić łydki ! :]
    PS – Przeglądałam Pani bloga i ślicznie zmieniła się Pani figura ! Wygląda bosko ! :D BRAWO !!!!!

  • Ania M pisze:

    Aniu, nie wiem czy pamietasz ale ćwiczenia z fitnow poleciłaś mi na początku lipca, gdy cie zapytałam o to jak wyszczuplić łydki..te ćwiczenia są rewelacyjne i bardzo mi pomogły..łydki nabrały dużo ładniejszego wyglądu, oczywiście wciąż je wykonuje i wciąż pracuje nad tym, żeby były takie ”wymarzone” :) polecam wszystkim ćw. które Ania wam zaproponowała! Nie obawiajcie się, bo nie ma czego. Przy regularnych ćwiczeniach dacie rade ! :)
    Powodzenia :)

  • Biegaczka ;) pisze:

    Świetny post ;) Ja ćwicząc lekkoatletykę mam łydki w miare ok, ale z rad napewno skorzystam ;) Suuuper zdjęcia ;) Pozdrawiam ;)

  • Asia pisze:

    Pani Aniu czy mogłaby Pani napisać jak radzić sobie czy też uniknąć żylaków, pajączków na nogach? bardzo proszę o poradę.

  • :-) pisze:

    Pani Aniu mam takie pytanie jakie buty są najlepsze lub takie najwygodniejsze do biegania ?
    :-) Pozdrawiam

  • Karolina pisze:

    Witaj Aniu! Ćwiczenia na łydki- genialne! Od paru miesięcy dzień bez ćwiczeń to dla mnie dzień stracony. Jesteś świetną motywacją, a o takiej figurze jaką posiadasz marzy chyba każda kobieta ;)

  • Izuuu pisze:

    Jak długo powinnam wykonywać ćwiczenia aby widoczne były efekty?

  • Ania pisze:

    Witaj Aniu, swietny blog! Gratuluje!
    Moje pytanie dotyczy smuklych ramion? Jak cwiczyc by miesnie byly ladnie napiete (nie wisialy) ale i szczuple (bez efektu ‚bodybuildera’ :)) ? Pozdrawiam. Ania

  • Magda pisze:

    Hej! Zacznę od opisu: moje łydki mają 36,5 cm. Schudłam 14 kg przy 153 cm. Obecnie trzymam wagę 50-52 kg. Łydki wciąż takie same. Będąc dzieckiem uwielbiałam rower ale nie sądzę że to on mi rozbudowal mięśnie. Łydki są bez zmian do dziś dnia (mam 26 lat). Kupiłam nowy rower z myślą, że uda chociaż spadna o ok 4 cm. Może się uda. Ale te łydki? Nic ich nie uratuje już? Pozdrawiam Cię Ann; )

Dodaj swoją odpowiedź w tym temacie

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *