IMG_7195

słońce na talerzu, czyli zupa z dyni i brzoskwini

Dzis wariacja warzywno- owocowa:) Daję słowo, że zupa palce lizać:) Wciąż bazuję na letnich kolorach, jednak przemycę już trochę kolorów jesieni, której królową jak juz niejednokrotnie pisałam jest dla mnie dynia. Niniejszym to czyniąc otwieram sezon dyniowy!

Warto dodawać ją do jadłospisu nie tylko ze względu na smak, ale także ze względu na bogactwo składników, które nam oferuje.

Szczególnie wartościowa jest ta o mocno pomarańczowym wnętrzu. Im kolor miąższu intensywniejszy, tym więcej drogocennych witamin( A, B1, B2, C, PP). Poza tym niezbędne składniki mineralne – fosfor, potas, wapń i magnez, a także beta-karoten.

 

Zupa krem z dyni i brzoskwini 

 

Składniki

  • 500 g dyni hokkaido
  • 4 soczyste  brzoskwinie
  • 200 ml mleka kokosowego
  • 100 ml wody
  • oregano
  • 1/3 łyżeczki papryczki chilli
  • 1 łyżka oleju kokosowego

 

Przygotowanie:

Dynie pokroić w kostkę i wyłożyć na blaszkę do pieczenia, posypać oregano i skropić olejem kokosowym lub oliwą z oliwek. Piec ok. 12-15 minut w 170 stopniach.

Wyjąć dynie, włożyć do garnka wraz z pokrojoną w mniejsze kawałki brzoskwinią. Dolać mleko kokosowe i zmiksować. Jeśli zupa jest zbyt gęsta, dodać na koniec wody i doprawić przyprawami.

6 listopada 2016 / 7 komentarzy

Komentarze do wpisu 7 komentarzy

  • Aniu, moja 7-miesieczna corka za nic nie chciala jesc warzyw ze sloiczkow. W koncu zdesperowana zrobilam jej nieco zmodyfikowana zupe dyniowa z oregano i mleczkiem kokosowym z Twojego przepisu i alleluja jadla tak, ze jej sie uszy trzesly. Chrzanic, ze mowia zeby takim malym dzieciom ziol nie podawac. Twoj przepis podsunal mi rozwiazanie na smak mojej cory. Teraz juz stale sie posilkuje ziolami i mlekiem kokosowym przy gotowaniu dla niej i jest o niebo lepiej niz bylo. A na sniadanie dostaje zielone koktajle, takie same jak pije ja tylko podrasowane jaglanka lub brazowym ryzem lub quinoa etc. Dziekuje

  • Karola pisze:

    Zrobiłam:) kolejny świetny i prosty przepis, dziękuję i czekam na następne:)

  • PaleoBite pisze:

    Bardzo ciekawe połączenie 🙂 .

  • Mariusz pisze:

    Moje dzieci podobnej sprobowaly i powiedziały :” bleee..” moze gdyby dodal cukru albo nuteli…

  • Mm pisze:

    Ania, kiedy piszesz mleko kokosowe nigdy nie wiem czy to geste mleko z puszki czy mleko z kartonu. Prosze o podpowiedz, dzieki

  • Super pomysł 🙂 Brzoskwinia na pewno dodaje cudnego koloru i aromatu 🙂 Ja próbowałam tylko z pomarańczą 🙂

  • Milena pisze:

    Rewelacja, nie wpadłabym na te połączenie… Można spróbować także z mango, tam myślę, mniam;)

Dodaj swoją odpowiedź w tym temacie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *