Koktajl mocy z żółtkami

Dziś koktajl z żółtkami.

Tak, tak, teraz będą przepisy z jajami :). Oczywiście nie wszystkie, bowiem dużo osób nie toleruje jajek, niektórzy nawet mają na nie alergię.
Jajka są zdrowe, zawierają niemal wszystkie witaminy (oprócz C) i potrzebne nam minerały (magnez, sód cynk, żelazo, potas). Żółtka jaj zawierają cholinę, która jest niezbędna wszystkim komórkom ludzkiego ciała. Należy jednak pamiętać, że pozytywne dane dotyczą tylko jaj z ekologicznych farm. Większość producentów karmi kury antybiotykami i hormonami, jaja z takich hodowli mają zupełnie inny skład, np. zawierają znacznie więcej kwasów omega 6, co zaburza właściwą proporcję do kwasów omega 3. Kupuj mądrze.

Dobrze jest jeść jajka surowe – gotowanie zmienia profil aminokwasowy, a ścięta jajecznica utlenia cholesterol. Najlepiej gotować na miękko, lub w koszulce, można jeść jajecznicę, ale z nie ściętym żółtkiem. Najgorszy wybór to jedzenie samych białek, bo żółtko zawiera składniki potrzebne do strawienia białka.
Jak przechowywać? Nie trzeba w lodówce. Jeśli zjemy je w krótkim czasie.
Jak sprawdzić czy jajka są świeże? Można toczyć je na blacie – jeśli się bujają, to znaczy że są świeże. Jeśli jajko włożone do miski tonie, to znaczy jest świeże. Żółtko po rozbiciu powinno być wypukle, trudne do przebicia widelcem.

Niestety, jajka są jednym z produktów najczęściej wywołujących alergie, być może dlatego, że poddaje się je obróbce chemicznej utleniającej białka. Nietolerancja jajek może być wywołana zbyt dużą ilością jaj w diecie, zwłaszcza tych podawanych w formie jajecznicy. Umiar to podstawa!

Owoce myjemy i obieramy. Wszystkie składniki miksujemy.

Komentarze 28 komentarzy

Dołącz do dyskusji…

Odpowiedz na „Sharapova6Anuluj pisanie odpowiedzi

Komentarz jest wymagany

Podpis jest wymagany

Ania, a pisałaś wcześniej, że połączenie tłuszczy i cukru to najgorsze co może być. A tu żółtko z mango i bananem?

Czy dobrym pomysłem jest jedzenie kogla-mogla z dodatkiem miodu?

Nawet nie masz wiesz jak wiele Ci zawdzięczam! Jestem młodą zawodniczką. Do niedawna nie miałam pojęcia jak ważne jest zdrowe odżywianie u sportowca i co to w ogóle oznacza? Dziękuję Ci, bo teraz wiem, że dbając o każdy szczegół mam szansę odnieść sukces.
Robert też bardzo mi pomógł. Co prawda inna dyscyplina, ale jego postawa do życia, uśmiech i ambicja dodają mi siły, gdy najbardziej mi jej brakuje 🙂 Dziękuję, że jesteś 😉

Jak wiadomo nie od dziś, białko kurze spożywane na surowo wchłania się najgorzej, dlatego poleca się gotowanie 😉 Pozdrawiam

Ja jak zwykle trochę po swojemu 🙂 2 żółka, banan, jedna duża łyżka płatków jęczmiennych, dwie łyżki siemia lnianego i pół szklanki mleka 🙂 Dzięki Ania za inspiracje 🙂

Aniu czy znasz jakies koktaile które korzystkie wpływają na strukture włosa?Poprawiaja ich wygląd i zapobiegaja wypadaniu

wszystko co z tłuszczem: awokado, kokos. Dodatkowo skrzyp polny, wyciąg z wiesiołka (oeparol)

Bardzo chciałem sobie teraz zrobic koktajl ale z potrzebnych produktów mam tylko banana:) wiec do jutra:) Pozdrawiam

Aniu, jaka spirulinę polecasz? widzialam wiele odmian: pacifica, platensis etc… Dzieki!

Koszt takiego szejka w Polsce to na oko jakieś 15zł. Dla przeciętnego Polaka za dużo 🙂
Ale smaczny i zdrowy niewątpliwie jest.

Pozdrawiam

I tak i nie. Przeciętnego Polaka stać na niewiele tańszą paczkę papierosów.

Pani Ani a podałaby Pani jakąs stronę, na której można zamówić mleka roślinne?

nareszcie wiem dlaczego jajek smażonych nie toleruje ale te gotowane już tak 🙂

Witam! Nazywam się Kamila Makowska. Mam 14 lat. Zmagam się z ciężką chorobą . Założyłam bloga. Chcę ,żeby najwiecej osób znało moją historię i chce ich uświadomić ,że życie jest piękne pomimo drobnych problemów. Mam nadzieję, Czy byś mogła go przeczytać i udostępnić na swoim fanpagu? Mam nadzieję, że przeczytasz moją wiadomość 🙂 warto pomagac! —> Kamilamakowska.blogspot.com
Buziaczki

„Najgorszy wybór to jedzenie samych białek, bo żółtko zawiera składniki potrzebne do strawienia białka.” To cytat z bloga. Czyżbym się czegoś nie doczytała? Same żółtka same białka? Co z tym koktajlem?

dokladnie!
Ale samo żółtko ma najwięcej w sobie właściwości – choćby cholina do prawidłowej pracy wątroby oraz potrzebne tłuszcze!
Pozdrawiam 🙂

Najlepiej jako sparzyć wrzątkiem.
Pozdrawiam

Same białka źle? Proszę to powiedzieć kulturystom…
Merytorycznie słabo. Choć koktajl ciekawy.

Może warto też zwrócić Aniu uwagę, aby surowe jajko przed spożyciem sparzyć krótko we wrzątku. Szczególnie wiejskie jajka mogą nieść ze sobą ryzyko salmonelli. Sparzając jajko znacznie je niwelujemy 😉

Jajko w srodku jest sterylne. Zapewnia to ta cienka blonka pod skorupka(najlepiej ja widac jak sie obiera ugotowane jajko). W koncu zarodek musi miec sterylne warunki rozwoju. Salmonella jak juz moze byc na skorupce ale jesli nie rozbijemy jaja tam gdzie kura narobila i nie uszkodzimy zawartosci niczym to mala szansa na salmonelle. Najlatwiej spazyc przed rozbiciem i problem z glowy.

Aniu przypomnij prosze stronke internetowa gdzie mozna kupic te wszystkie zdrowe produkty 🙂

Myślałem, że to hollywoodzki mit („Rocky”).
Żółtko trzeba oddzielić i białka?

Uwielbiam Twojego bloga Aniu ! Jeszcze w 100% nie stosuje Twoich przepisów ale małymi kroczkami dążę do celu 😉 Za to od dziś odpalam karate cardio ! Do zobaczenia na treningu we Wrocławiu ! Już nie mogę się doczekać 🙂 Przesyłam pozytywną energie 😀 😉