Koktajl truskawkowy z macą i limonką

Sezon na truskawki trwa:) Poniższy koktajl dodatkowo orzeźwi Cię w nadchodzące gorące, letnie dni.

Pisałam już o wartościach truskawek, dodam tylko kilka słów w jakich przypadkach są szczególnie polecane – prócz oczywistych walorów smakowych:)
Poleca się je w diecie osób cierpiących na anemię, nadciśnienie oraz osób żyjących w stresie. Mają niski indeks glikemiczny, więc nie powodują nagłego skoku insuliny. Zawierają bromelinę – enzym, który rozkłada białko pokarmowe oraz przyspiesza spalenie tłuszczów i węglowodanów. Mało? Ponadto wzmacniają wątrobę, dzięki zawartym solom poprawiają przemianę materii, a z pomocą pektyn oczyszczają jelita z resztek pokarmu i korzystnie wpływają na naturalną florę bakteryjną.

 

Koktajl truskawkowy z macą i limonką

Składniki:
  • szklanka truskawek
  • 1 łyżka macy
  • sok z 1 limonki
  • 70 ml mleka roślinnego (ja dodałam ryżowego)
  • garść suszonej żurawiny
  • opcjonalnie 1 łyżka masła orzechowego (najlepiej po treningu)

Zblenduj wszystkie składniki i gotowe 🙂

19 czerwca 2017 / 21 komentarzy

Komentarze do wpisu 21 komentarzy

  • Natalia napisał(a):

    Coś wspaniałego <3 Całej rodzince koktajl smakował,na pewno go przyrząde jeszcze nie raz 🙂
    Pozdrawiam serdecznie.

  • Monika napisał(a):

    Aniu, jeżeli na twoim oleju kokosowym pisze data ważności 11.01. 2017 to czy mogę go aktualnie używać ?

  • Natalia napisał(a):

    Droga Aniu!!!
    Nazywam się Natalia i jestem trzynastolatką. Mam pytanie: co należy robić, aby odmówić różnym osobom np. zjedzenia waty cukrowej? Mam taką przyjaciółkę, która zawsze uwielbia jeść słodycze i niby waży więcej ode mnie, ale jest o parę centymetrów wyższa i wygląda szczuplej. Ona nigdy nie ćwiczy, a ja prawie zawsze po szkole i jeszcze nigdy nie opuściłam ani jednej godziny wf-u. Liczę na to, że znajdziesz dla mnie chwilkę i mi odpiszesz na pytanie, jak wykazać silną wolę.
    Pozdrawiam Ciebie i twoją rodzinkę, Natalia:)

  • Kasia napisał(a):

    Truskawki <3

  • Emilka napisał(a):

    Okej, wszystko zakupione 🙂
    Jeszcze tylko dojechać do domu i przygotować tę truskawkową rozkosz <3

  • Oll&Ann napisał(a):

    Cześć Aniu chciała bym się zapytać czy masz przebite ucho na chrząstce czy to tylko wkładany kolczyk. Ps.Nie przejmuj się wiadomościami np. jak w poprzednim poście i każdy może wyjść inaczej na zdjęciu lub mogą być przeróbki,a tak naprawdę ciekawe czy jest twoją prawdziwą fanką bo po takich rzeczach nie wiem jak można znienawidzić człowieka. A nawet jeśli jest to prawdą to mogło być to zdjęcie zrobione wcześniej i po prostu je udostępniłaś w tym czasie. Ludzie piszą jak widzą nawet nie myślą. Pozdrawiam!!!!! <3

  • Nikola napisał(a):

    Aniu, jaką żurawinę polecasz? Może jakąś konkretnej marki? Nie jestem w stanie znaleźć nigdzie w sklepach stacjonarnych takiej bez cukru i oleju 😔Pozdrawian!

  • Sylwia napisał(a):

    Oczywiście wypróbuję 😁 Pani Aniu jest Pani bardzo kreatywną osobą, która zaraża wszystkich pozytywną energią, oglądając Pani Instagram, aż chce się ćwiczyć i zdrowo odżywiać. Inspiruje Pani na każdym kroku. Pozdrawiam 💖

  • Małgosia napisał(a):

    Super przepis. Pozdrawiam Panią i Pani Rodzinkę. Dziękuję 🙂

  • Monika napisał(a):

    Pani Aniu, czy poleca Pani truskawki w diecie kobiety karmiącej? Pozdrawiam

    • Anna Lewandowska napisał(a):

      Osobiście nie polecam truskawek w diecie karmiących, ponieważ są jednym z głównych alergenów.

  • sabina napisał(a):

    Aniu kochana słyszałam że po godz 15.00 nie powinno jeść się owoców bo fruktoza w nich zawarta zmienia się w tłuszcz, czy to prawda?

  • Dagmara napisał(a):

    Witam Aniu mam pytanie czy zamiast żurawiny mogą być owoce goji ?

  • Ola napisał(a):

    Aniu czy kobiety karmiące mogą jeść truskawki?Co z dietą mam karmiących?Czy taka istnieje czy można jeść wszystko?

    • Anna Lewandowska napisał(a):

      Osobiście nie polecam truskawek w diecie karmiących, ponieważ są jednym z głównych alergenów.

      • Paulina napisał(a):

        Każda mama podejmuje własne decyzje i nie ma złych rozwiązań 🙂 ja akurat podczas karmienia uważałam z jedzeniem przez pierwszy miesiąc a później już wszystko jadłam, włącznie z truskawkami, dzieciątku nic nie było a ja miałam pokarmu, że bliźniaki nawet by się najadły 😀 jest dużo fajnych książek na temat odżywiania mamy karmiącej, są mądre blogi i przede wszystkim nasze mamy, także ma Pani gdzie szukać informacji i najlepiej zachować w tym wszystkim zdrowy rozsądek 🙂 Nie ma specjalnej diety mamy karmiącej, trzeba się zdrowo i racjonalnie odżywiać 🙂

  • Kamila napisał(a):

    Rozumie ze podczas laktacji byłoby to zabójstwo dla nas jakbym się skusiła na ta pychotke? Truskawski i orzechy? Pytam ponieważ gdzie nie czytam piszą co innego 🙁

    • Joanna napisał(a):

      Mój synek ma 5 tygodni a ja karmiąc piersią jadlam już orzechy włoskie, migdały, orzeszki ziemne i namiętnie truskawki właśnie…na Malym nie robi to żadnego wrażenia😊 ale oczywiście najpierw to sprawdziłam..male porcje i duze odstępy😉jeśli w Waszej rodzinie nie ma alergików pokarmowych to jest duża szansa że i u Was będzie podobnie😊

  • Natka napisał(a):

    U mnie dzisiaj prawie tak samo na drugie śniadanko, zamiast macy nasiona chia i garść orzechów. Pycha 😋

  • ElaS napisał(a):

    Mniam 😃

Dodaj swoją odpowiedź w tym temacie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *