Pomiar ciała. Jak się mierzyć?

Dostaję od Was wiele zapytań dotyczących pomiarów ciała. Jak zawsze powtarzam, że każdy organizm jest inny i każdy z nas ma inną sylwetkę, inną przemianę materii.

Waga, a często także rzeźba ciała zależy od wielu czynników i może się wahać każdego dnia. Oczywiście nie ma lepszej motywacji niż własne efekty! Pamiętaj jednak, że u każdego z nas przychodzą one w innym czasie, często są też zupełnie inaczej widoczne, a liczby nie mają tak wielkiego znaczenia jak zdrowie i samopoczucie.

Masa ciała nie zawsze odzwierciedla rezultaty naszych zmagań, szczególnie w przypadku sportowców, osób bardzo szczupłych czy otyłych. Dodatkowo częste stawanie na wadze, wahania masy ciała lub brak zauważalnych zmian, staje się bardzo frustrujące, zwykle niepotrzebnie. Monitorowanie różnic w obwodach poszczególnych części ciała pozwoli Ci ocenić zmiany w sylwetce oraz pomoże określić, z których partii Twojego ciała tkanka tłuszczowa spada szybciej, a z których wolniej.

W odpowiedzi na Wasze oczekiwania i sugestie stworzyłam w Diet by Ann nową opcję. Znajdziesz ją w zakładce TWOJA DIETA  -> POMIARY. 

Od dziś możesz uzupełniać nie tylko pomiar masy ciała, ale także obwody: 

  • bioder
  • talii
  • uda
  • klatki piersiowej
  • ramienia

Do pomiaru nie potrzebujesz niczego więcej poza zwykłym centymetrem krawieckim.

Bardzo ważny jest też sposób wykonywania poszczególnych pomiarów. Poniżej podaję wskazówki, które mam nadzieję rozwieją Wasze wątpliwości.

  • Masa ciała – najbardziej istotną kwestią jest pora dokonywania pomiaru. Najlepiej ważyć się rano, na czczo i w samej bieliźnie –  raz na tydzień zdecydowanie wystarczy!
  • Obwód bioder – tutaj ważne jest miejsce pomiaru. Obwody mierzymy zawsze w pozycji stojącej. Biodra zmierz poniżej kości biodrowych, na poziomie kości łonowej, obejmując pośladki.
  • Obwód talii – pamiętaj, aby dokonywać pomiaru przy rozluźnionych mięśniach brzusznych, na wysokości pępka.
  • Obwód uda – mierz zawsze to samo udo, staraj się znaleźć najszersze miejsce.
  • Obwód klatki piersiowej – wykonaj pomiar na wdechu, na poziomie sutków. U kobiet bardzo ważne jest dokonywanie pomiaru w miękkim biustonoszu, zawsze tym samym, jeśli już decydujesz się na pomiar w bieliźnie.
  • Obwód ramienia – mierz zawsze u ręki niedominującej tzn. jeżeli jesteś praworęczny, zmierz lewą rękę. Obwód ramienia wykonuj stojąc z opuszczonym wzdłuż ciała ramieniem w połowie odległości pomiędzy barkiem a łokciem. Możesz poprosić kogoś o pomoc.

Nigdy nie wykonuj pomiarów po treningu. Pamiętaj, że centymetr musi być zawsze napięty i ułożony poziomo. Zwróć uwagę, aby taśma nie ściskała skóry, może to powodować zafałszowanie wyniku.

Prawda, że proste?

Komentarze 39 komentarzy

Dołącz do dyskusji…

Komentarz jest wymagany

Podpis jest wymagany

Ile to jest 5 kawalkow gorzkiej czekolady? Chodzi o 5 kostek?

Tak, chodzi o kostki.

Aniu, uwielbiam Twoje cudne przepisy (szybko, zdrowo,pysznie ). Cała ciąże i po niej żywię się potrawami przygotowanymi z Twojego bloga. Maluszkowi (wyssane z mlekiem )i Mamie służą bardzo ? Pozdrawiam Cię serdecznie

Wydaje się takie proste i pyszne zarazem 🙂 czas spróbować! Wierna fanka pozdrawia 😉

Ania czy po probiotykach mogę mieć sensacje jelitowe? Np po sanprobi

Aniu, mam pytanie czy planujesz stworzyć swoje batony, ale w wersji bez orzechów? Niesty mam alergię od dzidecnstwa na wszystkie orzechy i nie mogę nawet spróbować Twoich batonów. Pozdrawiam

Aniu liczę na posta w sprawie wyjsć tzn jak radzisz sobie jak jesteś na weselu, na przyjęciu u znajomych czy po prostu na kawce u przyjaciółki? Zabierasz ze sobą przekąski ? Jeśli ktoś odżywia się inaczej to jak trzymac sie swoich zasad? 🙂

no właśnie, to jest dobre pytanie, moja dieta poszła w dal przez wszelkie spotkania i imprezy

Czekoladowa owsianka to super pomysł??Aniu wyglądasz kwitnąco?

Aniu a owsianka jako posiłek po treningu jest dobra, np. w porze podwieczorka? Czy jednak lepiej zjeść ją na II śniadanie, czyli w pierwszej połowie dnia?

Pyszna ta owsianka ! 😉 Dzisiaj poszła na pierwsze śniadanie 😉

Jakies 4 lata temu suchałam twoich sugestii i jadłam śniadania węglowodanowe, na szczęście po jakimś czasie trener mnie przed tym przestrzegł, ale widze że Ty już też zmienilaś zdanie co do śniadań ? Brawo !

Dla każdego coś innego,każdy organizm jest inny,
Nie zmieniłam zdania.

Mam pytanie z innej beczki: jak najlepiej oczyścić jelita ze złogów? Będę wdzięczna za odpowiedź. pozdrawiam:)

czy może mi Pani powiedzieć czy jedzenie owsianki tylko zalanej mlekiem, kefirem bez gotowania to duży grzech? Przyznam że taka mi lepiej smakuje, czekam od zalania około 15 min i jest miękka jak po gotowaniu. Czy taka jest równie zdrowa??

Aniu mam takie pytanie jak ty sobie radzisz z hejtami na twoj temat? Ja bym się załamała jak bym czytała ciagle cos o sobie i ciagle była oceniana. Od nie dawna śledzę twojego bloga i masz fajny pomysł na siebie i znasz się na tym co robisz, jesteś oryginalna nie wiem czemu innym ludziom to przeszkadza. Wytrwałości ci życzę w tym co robisz??

przyznam szczerze, że nie zauważyłam żadnego hejtu :)spotykam na ulicy tysiące kochanych ludzi.
Media piszą swoje (a tego nie śledzę :)), a ludzie robią swoje 🙂

Jeju Aniu promieniejesz <3 A owsianka leci jutro na II śniadanie :*

Mam pytanie odnośnie chlorelli. Czy chlorella dostępna w pani sklepie ma rozerwaną ścianę komórkową?

Czy w tytule bądź w samym przepisie napisane jest, że owsianka będzie JEDYNIE z owocami leśnymi? Proszę także przeczytać ze zrozumieniem sposób przygotowania..Pozdrawiam 😉

Z mojej wiedzy wynika, iż owoce leśne mają wiele witamin. A wiadomo jak witaminy dobrze wpływają na organizm. Więc taka owsianka to dobry wybór.

Pani Aniu, ile taka owsianka może mieć kalorii? wygląda obłędnie. jestem owsianomaniaczką i uwielbiam kążdą owsiankę :> w weekend na pewno bedę robić 🙂 Pozdrawiam :*

To sobie policz, czy to takie trudne? Litości.

Białkowo – tłuszczowe śniadanie za mną ? kocham a’la owsianki* ?? gryczanki-płatki gryczane ? na drugie śniadanie z owocami ?? ? Ania kwitnąca ❤??

Aniu a jak najlepiej, w ciągu całego dnia komponować posiłki? Zaczynamy od śniadania białkowo-tłuszczowego, a co potem? Dziękuję za podpowiedź. Pozdrawiam

Menu powinno być urozmaicone.

Aniu, każdy dzień rozpoczynam od Twoich postów 🙂
100% motywacji!
Jesteś pięknym człowiekiem 🙂