Stretching. Rozciagamy się codziennie!

 

Stretching to często zaniedbywana, a przecież szalenie ważna część treningu! Może też być samodzielną jednostką treningową. Nigdy o nim nie zapominaj, a Twoje mięśnie na pewno się odwdzięczą za ten poświęcony na rozciąganie czas :).

 

Stretching to jedna ze skuteczniejszych metod poprawienia sprawności ruchowej. Prawidłowe rozciąganie zapobiega kontuzjom, zwiększa mobilność stawów, przyspiesza regenerację po treningu. Dzięki ćwiczeniom rozciągającym zniwelujesz zakwasy i potreningowe bóle mięśni. Poza tym Twoje mięśnie będą bardziej odporne na urazy mechaniczne i kontuzje oraz ładnie się wysmuklą.

Rozciąganie powinno być elementem rozgrzewki, ale przede wszystkim formą zakończenia każdego treningu. Wystarczy 10-15 minut stretchingu, który zaczynamy w ciągu kilku minut po ostatnim ćwiczeniu treningu głównego. Dobrze rozgrzane mięśnie pozwolą na ich pełniejsze rozciągnięcie. Uważnie rozluźnij i rozciągaj całe ciało, ze szczególną uwagą skierowaną na mięśnie, które angażowane były najbardziej.

 

O czym należy pamiętać aby prawidłowo się rozciągnąć?

  • Przed rozciąganiem, wykonaj tlenową rozgrzewkę, aby podnieść temperaturę mięśni.
  • Rozluźnij mięśnie, a rozciąganie będzie dla nich bezpieczne i zdołasz wykonać je prawidłowo
  • Rozciągaj się nawet codziennie, jeżeli jesteś bardzo spięty, nawet do dwóch razy dziennie.
  • Rozciągaj się do punktu dyskomfortu mięśni, ale nigdy do progu bólu.
  • W czasie rozciągania pamiętaj o równomiernym oddechu.
  • Powoli uzyskaj pozycję rozciągnięcia, po czym utrzymaj ją przez 20-30 sekund i powoli wróć do pozycji wyjściowej.
  • Każde ćwiczenie rozciągające wykonaj minimum trzy razy.
  • Wykonuj ćwiczenia rozciągające symetrycznie, naprzemiennie na jedną i drugą stronę ciała.
  • Podczas pogłębiania zakresu ruchu unikaj sprężynowania i gwałtownych ruchów.

 

Ćwicz regularnie, wówczas będą efekty.

A jeśli stretching to dla Ciebie za mało, to może zacznij przygodę z jogą, dzięki której oprócz elastyczności i odprężenia, zyskasz wyciszenie, zachowasz równowagę i naładujesz się energią.

 

14039903_1089716407731284_210494675226691837_n

19 września 2016 / 10 komentarzy

Komentarze do wpisu 10 komentarzy

  • Patrycja napisał(a):

    Aniu, czy mogę uprawiać stretching codziennie rano 15 min przed pracą , a później wieczorkiem po pracy wykonać trening 50 minutowy? Mogę stretching traktować jak codzienny ranny trening 15 minutowy? Pozdrawiam 🙂🙂🙂

  • Marta napisał(a):

    Aniu, czy mogę najpierw zrobić stretching a później trening tabaty?

  • Malena napisał(a):

    Mam 14 lat i chciałabym ćwiczyć jogę, to dobrze? Czy jeszcze poczekać z tym pomysłem? Nawet nie znam podstaw, ale myślę że to ciekawe 🙂

    • Bi napisał(a):

      Jasne, że dobrze. Jednak na początku przygody z jogą niezwykle istotne jest, aby trafić na naprawdę dobrego nauczyciela, z mojego doświadczenia wiem, że powinien to być ktoś, to ma czas porozmawiać z nowym uczniem, wypytać o stan zdrowia, przebyte kontuzje, zwrócić uwagę na Twoją budowę ciała, ewentualne wady postawy i na tej podstawie dawać wskazówki do wykonywania asan.

  • aneta mierzwinskaa napisał(a):

    chcialabym zaczac jakies zaczac jakies cwiczenia rozciagajace ale nie wiem od czego zaczac niedlugo urodze troche mi sie przytylo mój cel byc troche podobna do anny LEWANDOWSKIEJ zawsze lubialam cwiczyc ale po długijej przerwie nie wiem czy dam rade przydala by sie pomoc i silna motywacja

    • Gosia napisał(a):

      Ćwiczenia rozciągające w ciąży są bardzo ważne, ale na pewno nie wszystkie. Najlepiej ćwiczyć na treningach dla kobiet w ciąży lub w szkołach rodzenia. Nie pamiętam już wszystkich ćwiczeń, ale codzienne treningi zajmowały mi ok 1/2 godziny. A jak po porodzie wrócisz do treningów to figura Ci się zmieni nawet nie zauważysz kiedy;))Pozdr i życzenia zdrowia dla Ciebie i dziecka.
      W ciąży ćwicz tylko pod opieką specjalistów

  • Ania napisał(a):

    Stretching świetnie wpływa na moje ciało. Ten najważniejszy element trenincgu zawsze doskonale rozciąga wszystkie mięśnie.

  • wiola napisał(a):

    Lubie streching. Fajnie wiedziec jak go robic dobrze. Moja corka ma wzmozone napiecie wiec rozsciagac sie musimy czeeeesto.

  • Fizjo - Karolina :) napisał(a):

    Świetny wpis! To co najważniejsze przekazane jasno i konkretnie ☺
    Pozdrawiam ????

  • laminacocina napisał(a):

    Stretchingu nigdy nie zapominam jest dla mnie ważniejszy niż sam trening 🙂

Dodaj swoją odpowiedź w tym temacie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Udostępnij wpis