Przygotuj się na zimę! Napój zdrowia! Dlaczego warto pić?

Wróć do równowagi po urlopie 🙂

Składniki (porcja dla 1 osoby, czas przygotowania: 3 minuty):
  • szklanka gorącej woda
  • 2 łyżki octu jabłkowego
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka zmielonego imbiru
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 1/4 łyżeczki pieprzy cayenne
  • 1/4 łyżeczki stewii (jeśli preferujesz miód - możesz użyć łyżeczki miodu :))

Często jest tak, że z urlopu wracamy bardziej zmęczeni niż kiedy się na niego wybieraliśmy:) Nasz umysł oczywiście odpoczął od pracy, ale nie zawsze szło to w parze z naszym ciałem. Większość osób postanawia sobie, że odpuści sobie w wakacje i pozwala sobie na dużo więcej niż zwykle. No i super;) każdy potrzebuje chwili szaleństwa.

Jednak powrót w takim wypadku bywa dodatkowo trudny i często z nadbagażem kilogramowym.

Osobiście polecam jednak aktywne wakacje z głową na karku i dokonywaniem mądrych wyborów.

Jeśli jednak troszkę „nagrzeszyłeś”, warto sobie zafundować napój równowagi

Jeśli chcesz się „oczyścić”, stracić odrobinę tkanki tłuszczowej i zwiększyć energię polecam wspomniany napój stosować ze zdrową zbilansowaną dietą i pewnymi zasadami zdrowia. Taki plan może pomóc poprawić twoje samopoczucie … szybko!

Przechodząc do naszej mikstury, użyjemy do niej poniższych składników:

Ocet jabłkowy (pisałam TUTAJ) – ogranicza wchłanianie tłuszczu z pożywienia. Przy wysokotłuszczowych posiłkach zalecam (przy odpowiednio zakwaszonym żołądku) wypić ok. 3 łyżeczki octu z wodą. 1/2 szklanki przed śniadaniem typu tatar/ potrawka z kurczaka/ ryba. Ocet jest pełen dobrych bakterii i enzymów. Dodatkowo zawiera kwas octowy, który min obniżenia ciśnienia krwi do 6 procent. Może to pomóc w trawieniu niektórych pokarmów zawierających skrobię. Przy stosowaniu octu bądź jednak ostrożny i obserwuj swój organizm i jego reakcję.

Sok z cytryny pomaga w równoważeniu poziomu cukru we krwi, pomaga regulować PH i (zasadowy wpływ na organizm). Zawiera witaminę C.

Cynamon jest jednym z najlepszych przeciwutleniaczy na świecie. To numer jeden w przyprawach wyrównujacych poziomu cukru we krwi. Dodatkowo zmniejsza łaknienie i przyspiesza regenerację powysiłkową. TUTAJ WIĘCEJ

Pieprz Cayenne jego działanie ma wpływ na spadek ciśnienia krwi, zwiększenie metabolizmu. Jest naturalnym termogenikiem.

Stewia to w pełni naturalny słodzik, pochodzący z liści rośliny  stevia. Jest idealnym zamiennikiem dla sztucznych substancji słodzących.

Wymieszać wszystkie składniki razem.

Najlepiej smakuje na ciepło.

Dobrze jest spożywać powyższy napój przez 2-3 tygodnie, trzy razy dziennie, 20 minut przed posiłkiem. Po upływie tego okresu wprowadzić go do jadłospisu raz dzień, przed śniadaniem mięsnym.

Uwaga – obserwuj swój organizm! Jeśli będziesz odczuwał dziwne bulgotanie/ dyskomfort w układzie pokarmowym , być może ocet jabłkowy jest  za mocny, a Twój układ pokarmowy nie jest jeszcze gotów na tego typu napój.

Komentarze 24 komentarze

Dołącz do dyskusji…

Komentarz jest wymagany

Podpis jest wymagany

Uwielbiam to jest pyszne a raz jak niemiałam wielu składników to dodałam miód, cytryne i pomarańcze i było jeszcze lepsze!!!

Aniu, super napój rogrzewający! Dziękuję za przepis. Chciałam zapytać, dlaczego powinno się pić ten napój przed mięsnym, lub rybnym śniadaniem? Nie można np. Jeść po nim owsianki?
Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam. Ania

Aniu, jak jest z octem jabłkowym w okresie ciąży? Czy można stosować i dawkowac jak w przepisie? Łącze serdeczności oraz pozdrowienia, Magda

Napój bardzo dobry! kwestia paru łyków żeby oswoić sie ze smakiem;) rozgrzewa lepiej niż termofor ;D
Oby wiecej takich przepisów:)
Widać , że składniki i proporcje są dodawane w sposób przemyślany.
Pozdrawiam:)✌????

Super! Dzieki za kolejny fajny pomysl na herbatke ktora mozna wziac ze soba do pracy????

Super! Dzieki za kolejny fajny pomysl na herbatke ktora mozna wziac ze soba do pracy????

Witam. Pytanie co do imbiru: ma być świeży zmielony, czy można wsypać sproszkowany? Czy różnią się one właściwościami? Pozdrawiam.

Dziewuchy mam pytanie! Dzis chcialam sobie zaserwowac pyszne sniadanie z ksiazki Anki i nic z tego nie wyszlo:( Placki z maki kokosowej i jajek. Zrobilam wszystko jak trzeba, a wyszla mi jakas maz do niczego sie nie nadajaca;/ nie wiem, ale cokolwiek robie z maki kokosowej to mi nie wychodzi:( jaka konsystencje ma maka kokosowa, ktorej uzywacie? Bo moja jest taka bardzo gruba, np. nie mozna jej przesiac przez sitko jak kazda make, ktora znam:( pomozcie!!!!

Mi wyszły placuszki, jednak ciasto trzeba kłaść na patelnię w bardzo niewielkiej cienkiej ilości i smażyć cierpliwie na małym ogniu. Pierwsze też mi nie chciały wyjść 😉 Pozdrawiam, Magda

Mi tez te placki nie wyszly, w przepisie jest cos nie tak, za malo wody lub cos takiego. Nie wiem.

A ja mam z kolei pytanie czy można zastąpić stewie miodem?

ja oczywiście użyłam octu jabłkowego własnej domowej produkcji rewelacja i zdrowo

Cud miód palce lizać ???????? idealnie rozgrzewa i pomaga walczyć z przeziębieniem dodatkowo ????????

Czy można użyć cukru kokosowego zamiast stewii? akurat kupiłam, bo potrzebuję do diety z hpba 😉

Ania, nie można zamówić batonów Kakao i Maca, kiedy będą dostępne? Nie mogę się po prostu doczekaaać 😛

Dodałam jeszcze listek mięty i zmniejszyłam ilość octu do jednej łyżki. Całkiem smaczny ,orzeźwiający napój.:)

Przeczytałam, zrobiłam, wypiłam, polecam! Dziękuję za pomysł 🙂

Przyłączam się do powyższej opinii. Blog jest cudowny i uzależniajacy. Wielkie dzięki i trzymajcie tak dalej!

Wspanialy post !
Napewno skorzystam.
Dziekuje calemu teamowi za ten blog, ja jestem od niego uzalezniona !