Zadbaj o właściwy ubiór biegowy zimą!

Okres zimowy to idealna chwila na próbę swojego charakteru, walkę z własnymi słabościami i rozpoczęcie lub kontynuowanie biegowej przygody.

dsc_5295-1024x683

Nie przejmuj się tym, że za oknem pada deszcz, śnieg i jest zimno, bo trzymając się kilku prostych zasad jesteś w stanie utrzymać stałą temperaturę swojego ciała i wzmocnić odporność organizmu, więc bieganie na świeżym powietrzu będzie dla Ciebie czystą przyjemnością.

Jak co roku udostępniam Wam informacje dotyczące odpowiedniego ubioru treningowego. Pytacie mnie często o konkretne modele, dlatego tym razem na WASZĄ prośbę udostępniam te z których sama korzystam i lubię 🙂 Jak wiadomo jestem Ambasadorką Nike już od wielu lat, dlatego z czystym sumieniem mogę polecić i wskazać dany produkt, który przetestowałam, mając porównanie!

ZADBAJ  O WŁAŚCIWY UBIÓR.

Kieruj się zasadą ubioru warstwowego, która polegająca na nakładaniu kolejnych warstw odzieży, gdzie każda z nich spełnia określone funkcje. Łącząc je ze sobą, uzyskasz funkcjonalny zestaw, który łatwo można dopasować do konkretnych warunków pogodowych.

  1. Warstwa bazowa: najbliższa skóry, nazywana też bielizną termoaktywną. Ma za zadanie zbieranie wilgoci pojawiającej się na powierzchni ciała, a następnie jej szybkie odprowadzenie do kolejnej warstwy. Umożliwia utrzymanie optymalnego poziomu temperatury i chroni przed wychładzaniem organizmu.
  2. Przykład: TUTAJ 

  3. Warstwa termiczna: odprowadza wilgoć z warstwy bazowej i zatrzymuje ciepło, które zostało wyprodukowane przez organizm. Grubość tej warstwy możesz regulować w zależności od warunków pogodowych.
  4. Przykład:   TUTAJ 

  5. Warstwa zewnętrzna: ma za zadanie ochronić przed warunkami atmosferycznymi czyli deszczem, śniegiem i wiatrem, jak również powinna odprowadzać na zewnątrz zgromadzoną wilgoć. Zazwyczaj tworzą ja materiały z wodoodpornymi i wiatroszczelnymi membranami, które nie pozwalają na wychładzanie organizmu.

Przykład: TUTAJ

Biegaj z głową to znaczy nie zapominaj o czapce lub opasce, dzięki którym unikniesz nadmiernej utraty ciepła.

DOPASUJ ODPOWIEDNIE OBUWIE.

Wybierając buty zimowe zwróć uwagę na:

  • Amortyzację, która chroni układ kostno-stawowy przed kontuzjami,
  • Stabilizację, która pozwala utrzymać stopę w stałej pozycji,
  • Materiał, z którego wykonana jest cholewka i podeszwa, które dadzą Ci właściwy poziom wsparcia,
  • Elementy odblaskowe, które zapewnią Ci bezpieczeństwo po zmroku.

Buty na tę porę roku powinny być wodoodporne, abyś nie naraziła stóp na przemoczenie, a tym samym na przemarznięcie. Dzięki temu będziesz mogła zrobić bardziej efektywny trening  w komfortowych warunkach.
Kształt podeszwy ma kluczowe znaczenie podczas biegu na mokrej lub zaśnieżonej nawierzchni. Im głębsze i bardziej „agresywne” są nacięcia na podeszwie buta, tym jest on bardziej przyczepny i zapobiega ślizganiu się.

Ja znalazłam mój ulubiony model butów biegowych w kolekcji Nike Shield. Mają one wszystkie powyższe cechy i  sprawdzają się idealnie – a to dopiero początek jesieni.

Do boju!!!

Komentarze 10 komentarzy

Dołącz do dyskusji…

Komentarz jest wymagany

Podpis jest wymagany

Ja najbardziej lubię biegać właśnie zimą, bo znacznie mniej się wtedy męczę niż latem. Polecam wszystkim polską markę odzieży biegowej Nessi, która oferuje śliczne i praktyczne ubrania dobrej jakości i za względnie umiarkowaną cenę: https://www.e-nessi.pl/

Ania, a jaki model butów Nike polecasz dla osób które chcą mieć MAX bezpieczeństwa i amortyzacji wstrząsów dla swojego kręgosłupa? Bardzo chciałabym biegać, ale cały czas odkładam bieganie w czasie bo nie wiem jaki model zakupić, by bieganie było dla mnie bezpieczne. Ćwicząc w domu z Twoją płytą np. nie robię podskoków itp. bo później czuję lekki kłucie w odcinku krzyżowym. ALE (i tu chcę Ci bardzo, bardzo podziękować) odkąd zaczęłam ćwiczyć Karate Cardio i zaczęłam wzmacniać mięśnie głębokie przez np. podpór przodem czyli tzw deskę – w ogóle nie mam problemów z bólami pleców i ramion !! (co kiedyś było codziennością…). Jestem przeszczęśliwa i z zapałem ćwiczę co 2-3 dzień ! Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję!

Aniu mam pytanie mąż biega od pół roku co 2 dni około 7 km i do tej pory nie chudl a w ostatnim czasie schudł około 4 kg głównie w udach. Co powinien dodać do diety bo tak pomyślałam, że może za mało kalorii dostarcza organizmowi.

Ja proszę tańszą wersję ubrań 🙂 te są piękne ale niestety nie na naszą kieszeń ;/

Szukaj w Lidlu, tamtejsze ubrania sportowe są wysokiej jakości, ładne i spełniają swoją funkcje, zarówno buty jak i odzież. Polecam też firmę Brugi – też nie takie drogie a fajne, albo 4F. Jeśli chodzi o buty to ja do starych zainwestowałam we wkładkę amortyzującą i jest super… Dawno nie biegałam, ale jakoś mi się zachciało.

Czy bieganie zimą nie przynosi więcej szkody niż korzyści ze względu na bardzo duże stężenie smogu?

Kochana Ann, czy mogłabyś pomóc? Jak poradzić sobie z podwyższonym poziomem kortyzolu we krwi? Staram się jeść zdrowo, produkty nieprzetworzone, ale nie przynosi to efektu. Czy powinnam przyjmować jakąś suplementację, na co zwrócić uwagę? Będę bardzo wdzięczna, jeśli odpowiesz. Pozdrowienia

Zapraszam do lektury na temat kortyzolu 🙂 pisałam na blogu 🙂
Polecam również temat posiłków białkowo – tłuszczowych