Zgrabne łydki

Z cyklu : jedno pytanie (ale często zadawane) – szybka odpowiedź.

Dla uzyskania zgrabnych łydek najlepsze są ćwiczenia ze wspięciami na palce, sprinty w miejscu (ale już nie bieganie na maszynowej bieżni). Wysiłek powinien być tlenowy. Jazda na rowerze mocno rozbudowuje łydki, często za mocno.

Pamiętajcie o rozciąganiu – wysmukla i niweluje przykurcze.
Tekst z przykładami ćwiczeń podsumowujący temat:

http://www.fitnow.pl/pl/3/302/487/Jak-uzyskac-seksowne-lydki?s=1

Nie katujmy łydek, stóp i kręgosłupa ciągłym chodzeniem w szpilkach! Oczywiście nogi w butach na wysokich obcasach wyglądają świetnie, ale dawkujmy ten widok oszczędnie. Zdrowie to jednak podstawa 🙂

Komentarze 48 komentarzy

Dołącz do dyskusji…

Komentarz jest wymagany

Podpis jest wymagany

Witam . Mam nadzieję że ktoś tu jeszcze zagląda. Tak mniej więcej do 20ego roku życia jeździłem dużo rowerem i trochę grałem w piłkę . Następne 20 lat to praktycznie zero sportu I dużo piwa. Zawsze miałem duże łydki . Ok rok temu piwo zamieniłem na bieganie . Teraz 2-3 X w tyg biegam 20 km . Wbrew logice łydki rosną (maratonczycy mają wręcz kobiece) . Teraz mam 47 cm a w pasie 86 . Waga 91 kg . Ciężko kupić normalne jeansy . Jakieś pomysły żeby to zbić poniżej 40 cm ?
PS .ręce chude – 38 w bicepsie

No własnie, bo to jest różnica, żeby po prostu ćwiczyć na łydki i ćwiczyć, żeby wysmuklić łydki. Różnica jest na prawdę duża. Bo ja wcześniej ćwiczyłam na łydki i teraz mi się nie podobają, bo są zbyt masywne. Więc teraz szukam właśnie wyszczuplających ćwiczeń

Do Jami – jakie cwiczenia robilas zeby rozbudowac lydki?

Hej! Zacznę od opisu: moje łydki mają 36,5 cm. Schudłam 14 kg przy 153 cm. Obecnie trzymam wagę 50-52 kg. Łydki wciąż takie same. Będąc dzieckiem uwielbiałam rower ale nie sądzę że to on mi rozbudowal mięśnie. Łydki są bez zmian do dziś dnia (mam 26 lat). Kupiłam nowy rower z myślą, że uda chociaż spadna o ok 4 cm. Może się uda. Ale te łydki? Nic ich nie uratuje już? Pozdrawiam Cię Ann; )

Witaj Aniu, swietny blog! Gratuluje!
Moje pytanie dotyczy smuklych ramion? Jak cwiczyc by miesnie byly ladnie napiete (nie wisialy) ale i szczuple (bez efektu ‚bodybuildera’ :)) ? Pozdrawiam. Ania

Jak długo powinnam wykonywać ćwiczenia aby widoczne były efekty?

Witaj Aniu! Ćwiczenia na łydki- genialne! Od paru miesięcy dzień bez ćwiczeń to dla mnie dzień stracony. Jesteś świetną motywacją, a o takiej figurze jaką posiadasz marzy chyba każda kobieta 😉

Pani Aniu mam takie pytanie jakie buty są najlepsze lub takie najwygodniejsze do biegania ?
🙂 Pozdrawiam

Pani Aniu czy mogłaby Pani napisać jak radzić sobie czy też uniknąć żylaków, pajączków na nogach? bardzo proszę o poradę.

Tak, jedyne. Reszta to konta podszywające się
pozdrawiam

Świetny post 😉 Ja ćwicząc lekkoatletykę mam łydki w miare ok, ale z rad napewno skorzystam 😉 Suuuper zdjęcia 😉 Pozdrawiam 😉

Aniu, nie wiem czy pamietasz ale ćwiczenia z fitnow poleciłaś mi na początku lipca, gdy cie zapytałam o to jak wyszczuplić łydki..te ćwiczenia są rewelacyjne i bardzo mi pomogły..łydki nabrały dużo ładniejszego wyglądu, oczywiście wciąż je wykonuje i wciąż pracuje nad tym, żeby były takie ”wymarzone” 🙂 polecam wszystkim ćw. które Ania wam zaproponowała! Nie obawiajcie się, bo nie ma czego. Przy regularnych ćwiczeniach dacie rade ! 🙂
Powodzenia 🙂

Ciesze się, że wykorzystałaś je:)

Super post nareszcie wiem jak można wyrzeźbić łydki ! :]
PS – Przeglądałam Pani bloga i ślicznie zmieniła się Pani figura ! Wygląda bosko ! 😀 BRAWO !!!!!

Z ciekawością zajrzałam i widzę, że pełen profesjonalizm w każdym calu, podoba mnie się to! 🙂 Dodałam stronkę do ulubionych. Z niecierpliwością czekam na więcej. Przede wszystkim wyszczuplanie nieszczęsnych ud 🙂
Pozdrawiam,
Ewa

Pani Aniu a jakie pani poleciłaby ćwiczenia żeby wyszczuplić uda i ich nie rozbudować i jak często należy je wykonywać ?

Pani Aniu,

A jeżeli ktoś jeździ dużo na rowerze (i nie może bez niego żyć, więc tym samym ograniczać kilometrażu), to co byłoby dobre, aby niwelować rozbudowę łydek? Jest na to jakiś sposób?

Proszę pamiętać o odpowiednim rozciąganiu.
Pozdrawiam

Witam Aniu 🙂

Mam następujące pytanie. Jakie ćwiczenia mogę wykonywać kiedy jedna łydka ma nierozbudowany mięsień po operacji ścięgna Achillesa a druga ma rozbudowany za bardzo poprzez ciągłe jej przeciążanie (najpierw gips, później już chyba z przyzwyczajenia) ?
Pozdrawiam serdecznie.

Aniu, chciałabym Ci podziękować, że każdego dnia tak mnie motywujesz, za każdym razem kiedy nie mam już chęci ćwiczyć to Ty i Twój blog zachęcasz mnie do kolejnych treningów – gdy pierwszy raz zajrzałam tutaj to postanowiłam zmienić swój styl życia.

Dziękuję Ci bardzo i pozdrawiam ciepło 😀

Zgadzam się, najlepsze ćwiczenie na zgrabne łydki to wspięcia na palce. Skutkuje, widzę po sobie. 🙂

Mi właśnie rower taką „krzywde” zrobił.. Od dziecka uwielbiałam jazdę na rowerze, potem dojeżdzałam przez 4 sezony 7km rowerem do pracy. Teraz mam okropnie męskie łydki.
Wypróbuje te ćwiczenia, może choć trochę uda się je wysmuklić.
Dziękujemy za post 🙂

Aniu, czy ćwiczenia na orbitreku są dobre na smuklejsze łydki?

Hej Aniu,
świetny wpis. Ja przyznam szczerze tez mam problem z dość masywnymi łydkami. I nie wiem czy na tym etapie dam je jeszcze radę wysmuklić. Bardzo dużo jeździłam na rowerze, a ponadto biegam i pływam (triatlonowe przygotowania). W domu tez normalnie ćwiczę, ale od dawna miałam skłonności do dość masywnych łydek. Myślisz że jak zmienię sposób treningu lub dodam wskazane wyżej ćwiczenia to mogę coś zdziałać?

Oczywiście, że tak, dołącz więcej ćwiczeń w cardio a nie na rowerze
Pozdrawiam

Dziękuję za ten post,na który tak długo czekałam! 😀 Skorzystam z rad 😉

Aniu, świetny post. Może dodasz jeszcze jakiś zestaw ćwiczeń na wysmuklenie ud?
Pozdrawiam 🙂
Gosia

Codziennie jeżdżę na rowerze i łydki są świetne . : )) Polecam więc jazdę na rowerze ; )

Wszystko super z tymi ćwiczeniami ale co jeśli ktoś ma mocno rozbudowane łydki i chce je wyszczuplić zapominając o jakiejkolwiek rozbudowie? Tylko rozciągać? Będę wdzięczna za jakakolwiek pomoc 🙂

Wszystkie wskazówki znajdują się na blogu, natomiast jeśli obawiasz się rozbudowy polecam więcej sprintów bez obciążenia.
Pozdrawiam

Witam, chciałam zapytać co sądzi Pani o ćwiczeniach na rowerku stacjonarnym? Lepiej ćwiczyć na nim kilka razy dziennie, czy raz a długo – czy długość ćwiczeń ma jakiekolwiek znaczenie dla efektów? Na jakie mięśnie działa i czy ćwiczenia na nim są w stanie zastąpić np. bieganie?
Pozdrawiam, Kasia

Witam, chciałam zapytać na co działa rowerek stacjonarny? Czy jest on w stanie zastąpić np.bieganie? Pozdrawiam, Kasia

Jak zastąpić? Pod jakim względem? Jest to inna aktywność fizyczna, inne partie mięśni pracują (przy rowerku bardziej pośladki i tył ud), najskuteczniejsze są sprinty aby wysmuklić łydki.
Pozdrawiam

Świetne zdjęcia 🙂 Czy bieganie też tak mocno rozbudowuje łydki jak jazda na rowerze?

Nie, polecam sprinty. Jazda na rowerze to praca innych partii mięśni
Pozdrawiam

Mam pytanie trochę nie na temat… jak się ma picie kawy do treningów? Czy powinno się zrezygnować z jej picia? Czy raczej nie ma to żadnego wpływu?

Pani posty motywują mnie nawet,żeby rano zwlec się z łóżka kiedy jeszcze szarówka!!
Wykonałam swoje 3 treningi w tym tygodniu! I wie Pani co? Dzisiaj nadprogramowo idę biegać! Wcześniej nie ruszyłabym się z miejsca, teraz kiedy ćwiczę moje ciało się odpłaca ładnym wyglądem!!
przesyłam duzooo motywującej energii z Mazowsza!!!!

Mnie bardzo pomogła joga, z 39,5 cm udało się zejść do 35cm. Przykładowe ćwiczenia publikowałam na swoim blogu tutaj. Od tej pory dostałam kilka wiadomości od czytelniczek, że im również te propozycje pomogły, więc warto spróbować 🙂

Zgrabne łydki mam chyba genetycznie. Większy problem mam z udami. Ma pani jakieś propozycje? Słyszałam że nie da się wybrać miejsca gdzie spala się tłuszcz – prawda?

Należy zminimalizować ćwiczenia z obciążeniem. Polecam ćwiczenie – w siadzie prostym, palce zadarte i skierowane ku górze, następnie stopy flex.
Pozdrawiam