Ciasteczka z kaszy jaglanej z wiórkami kokosowym – bez pszenicy, bez mleka, bez jajek, bezcukru :)

Pychotki z jaglanej

Składniki:
  • 1 i 3/4 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • 1/2 szklanki mąki jaglanej
  • 1 łyżka oleju kokosowego
  • 1 łyżka nasion chia wymieszanych z 4 łyżkami wrzącej wody
  • Szklanka wiórków kokosowych
  • 10 g sproszkowanego korzenia maca – nie jest to składnik niezbędny
  • cynamon i wanilia do smaku

Można je jeść na ciepło i na zimno. Powrót z treningu i czeka coś na mnie – bez cukru, bez pszenicy, bez mleka, bez jajka – a dobre! :).

Wszystkie składniki dokłądnie wymieszałam. W czasie gdy piekarnik się nagrzewał uformowałam placuszki i wyłożyłam je na blaszkę z papierem do pieczenia. Piekłam w 175 st C ok. 40 minut.

Smacznego! 🙂

Komentarze 54 komentarze

Dołącz do dyskusji…

Komentarz jest wymagany

Podpis jest wymagany

Witam Pani Aniu,
czy składniki można zblendować, żeby uzyskać gładszą masę?
Pozdrawiam 🙂

Ja mialam tylko pol szklanki kaszy jaglanej suchej i po ugotowaniu wyszly dwie i pol szklanki. Natomiast nie mialam maki jaglanej wiec po prostu zmielilam wiorki kokosowe i wyszly super! Pozdro!

Pyszne 🙂
Piekłam je dziś i wyszły super chruper 🙂 Co najważniejsze mogę je jeść, a że jestem na diecie anti Candida to po zjedzeniu tej „słodyczy” jestem w 7 niebie 🙂
Dziękuję za przepis, który leciutko zmodyfikowałam dodając zmielone orzechy.

Mnie też nie chciała się masa kleić 🙁 dopiero dolanie zagotowanego siemienia lnianego z glutkiem troche wszystko złączyło i dało się coś ulepic

Dziewczyny- robiłyście wszystko jak w przepisie?
Ja tak…i nie chcą się skleić:-(
Poradzcie jak sobie z tym poradzić:-) Co tu ma działać jak klej? Namoczone chia?

A moze Ania zmiksowala te mase? Bo u mnie widac kazda kulke kaszy z osobna:-)

Dzień dobry Aniu!
Mam pytanie 🙂 Czy ciasteczka można w jakiś sposób posłodzić?
Mogłabym Cię prosić o radę ?
Z góry dziękuję

Proponuję dodać cukier brzozowy 🙂

czy mąkę jaglaną można zastąpić inną? np kokosową lub ryżową?

Teraz ferie to mozna sie pobawic w kucharke wiec ten przepis juz wyprobowalam i ciasteczka sa pyszne! :))

Glupie pytanie 😉 czy 1 i 3/4 szkl kaszy jaglanej jest uzyta do gotowania czy jest to ilosc juz po gotowaniu?

sucha 🙂
Pozdrawiam

Dziś robiłam ciasteczka! Nie pominęłam ani jednego produktu 😉 Wyszły mega chrupiące!!!! Dziękuję i polecam 🙂

Zrobiłam ..pyszne 🙂 później jeszcze raz zrobiłam i dodałam kakao i jeszcze pyszniejsze 🙂 dzięki za przepis 🙂 teraz poproszę jakiś fajny przepis na COŚ z soczewicy 🙂

Aniu, ciacha są pyszne!!
Jestem na diecie bezglutenowej całe życie, nagotowałam chyba już z milion różnych talerzy bezglutenowych…na Twoim blogu znajduję kolejne inspiracje. Seeenkju*

Pani Aniu, ciacha są świetne, stąd pytanie:
ile można sensownie można ich zjeść?
Bo przyznam, że przez tłumaczenie sobie, że są bardzo zdrowe, ciężko jest mi się oderwać od nich.
Drugie pytanie:
czy można je zjeść w ramach śniadania?
POzdrawiam!

Masz rację nie można się od ciastek oderwać 😉 przyłączam się do pytania ile można zjeść?

Ciastka są super!robiłam z mąką orkiszową,bez chia i posłodziłam syropem daktylowym!niebo w gębie a same zdrowe składniki!

Można ją zastąpić mąką ryżową lub owsianą.
Pozdrawiam

Miałem się odchudzać ale co tam, jak widzę takie zdjęcia to z góry wiem ze nie dam rady 🙂

Wczoraj zrobilam, pycha! 🙂 Pani Aniu, pytanie troche z innej beczki, czy przy swoich intensywnych treningach uzywa Pani takze jakis odzywek bialkowych, aminokwasow? Zaczelam niedawno dosc intensywne treningi na silowni z obciazeniami, czy odpowiednia dieta w takim wypadku bedzie mi wystarczac czy warto wspomoc sie jakimis odzywkami przy regeneracji miesni?

Dziekuje bardzo i pozdrawiam 🙂

Używam białka immunocal. Osobiście twierdze, że jest to najlepsze białko (bez kazeiny) na rynku. Szybko regeneruje, przy tym odkwasza, poprawia jakość snu, podnosi poziom glutationu – Wysoki poziom glutationu to silny i sprawny układ odpornościowy. Dodatkowo podnosi wydolność organizmu sportowca oraz pracę poprawia pracę mięśni.

Czyli białko może odkwaszać, muszę wypróbować bo proszek Alkala N mi nie pomaga..:( A co pani sadzi o używaniu aminokwasów bcaa? Czy takie białko też je zawiera ?:) z tego co widzę to jest sporo droższe niż z treca czy olimpu.:)

dziś zrobiłam podobne, z kaszy jaglanej zamiast nasion chia, ktore sie skonczyly dalam siemie lniane, make zytnia, cynamon i troche startego korzenia imbiru i skórki limonki… mmmmmm :)))

Paani Aniu 🙂 Mam pewien problem co do kaszy jaglanej. . Jak ją gotować? w 99% przypalam garnek, kasza jest nie dogotowana i twarda . . i jem taką twardą. . jak Pani ją gotuje? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedz 🙂 Pozdrawiam!

Gotuje się ją jak każdą inną kaszę: na szklankę kaszy – 2 szklanki wody. Ja wrzucam na gotującą się wodę, ale do zimnej też można. Wsypujemy kaszę, mieszamy, przykrywamy i gotujemy na niewielkim ogniu ok.7 minut – trzeba zerknąć czasem pod przykrywkę i sprawdzić czy nie przywiera do dna. Jak gotuję kaszę lub ryż to jak zostaje odrobina wody w garnku to wkładam garnek do pościeli – kasza wchłonie resztę wody. 😉

Zamiast nasion chia można dodać siemię lniane, natomiast macę można zastąpić sproszkowanym imbirem.
Pozdrawiam

Aniu, mam pytanie, chciałabym się zapytać, czy można by było poprawić strone? przeglądając strone, np. przepis, nie widzę całośći strony, bo konkretne wersy „chowają się” pod ten czarny pasek z logiem i menu (home, fitness, odżywianie, itp.) chyba, że to specjalne- tak ma być Pozdrawiam.

Też się zgadzam z tą opinią! Od czasu gdy zmieniłaś szablon jest to bardzooo kłopotliwe bo wystarczy że się na kilka dni wyjedzie i juz nie wiadomo czego szukac 🙁

wiem, wiem, pracuję nad zmianami, aby była możliwość wyboru „czytaj dalej” 🙂

Kasza jaglana to zdecydowanie moja ulubiona no i najzdrowsza w połączeniu z nasionami Chia i smażone na oleju kokosowym to musi wyjść coś dobrego. Bardzo ciekawa alternatywa do posiłku potreningowego bo czasami jesteśmy tak zmęczeni, że mamy ochotę tylko wsunąć parę takich zrobionych wcześniej placków. Koniecznie muszę wypróbować Twój przepis 🙂 http://www.dbamofigure.pl

Aniu,
1 i 3/4 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej- ile to kaszy przed ugotowaniem? Czy po prostu źle zrozumiałam i trzeba ugotować 1 i 3/4 szklanki surowej kaszy? 🙂 Fajnie, gdybyś podawała w przepisach ile mniej więcej ciastek wychodzi z takiej ilości składników.
P.S. Zrobiłam Twoje najnowsze ciasto marchewkowe, tylko bez rodzynek i wyszło świetne, dosyć wytrawne. Pozdrawiam ze słonecznego Gdańska!

Przepis zapowiada się smakowicie, ale czy nasiona chia można zastąpić czymś innym w tym przepisie?

Zamiast nasion chia polecam dodać trochę siemienia lnianego.
Pozdrawiam

Super przepis! Aniu dzięki Tobie pokochałam kaszę jaglaną 😀
Mam tylko jeden problem nie związany z tym tematem: jak znaleźć Twój trening w N+TC ??