Skąd energia? Dieta na dobre samopoczucie!

To pewne, że jedzenie zdecydowanie ma wpływ na nasze samopoczucie.
Prawidłowy rozkład posiłków, zdrowa dieta, a także porcje, które sobie fundujemy w ciągu dnia są jego podstawą… ale to wiemy!

Co spożywać, by zapobiegać choćby złemu nastrojowi, a także jak umiejętnie zwalczać inne codzienne dolegliwości, takie jak np. migrena, drażliwość, brak koncentracji, powolne uczenie się czy brak motywacji?

Wzbogać swój jadłospis o odpowiednie produkty, a poczujesz przypływ dobrej energii.
Jeśli nie wiesz, jakie to produkty – spieszę z pomocą.

Dla tych, którzy nie mają pomysłu jak odpowiednio zbilansować swoje posiłki, stworzyłam dietę – Diet by Ann https://dieta.hpba.pl o której już wiele razy pisałam na blogu 🙂

Jej podstawą jest przemyślana i zrównoważona dieta, która krok po kroku pozwoli Ci zmienić przyzwy­czajenia życiowe i nie jest slogan rzucany na jwiatr, a słowa poparte faktami.

Skutki uboczne? No właśnie… pytacie mnie skąd mam tyle energii? Po pierwsze – POZYTYWNE NASTAWIENIE 🙂 a po drugie ZDROWA I ZRÓWNOWAŻONA DIETA.

Odpowiednio dobrane produkty spożywcze w diecie mogą wywierać korzystny wpływ na funkcjonowanie poszczególnych sfer życia. Dzięki temu:

  • wzmocnisz swoją koncentrację, jasność myślenia (mózg),
  • kondycję i wydolność (ciało),
  • sprawność seksualną (libido).

W diecie Diet by Ann, dania skomponowałam z takich składników, aby pomóc Ci wpłynąć na tą strefę życia na której Tobie najbardziej zależy.

Jeśli prowadzisz siedzący, stresujący tryb życia, powinnaś wzbogacić dietę w produkty  z wysoką zawartością witamin i minerałów, które wzmocnią choćby Twój układ odpornościowy – co nie jest żadną tajemnicą.
Ważnym elementem diety dla osób narażonych na stres są produkty bogate w kwasy tłuszczowe omega 3, które poprawiają nasze krążenie, pozytywnie wpływając na układ nerwowy.
Nie powinno zabraknąć także jaj czy wątróbki – produktów bogatych w witaminę B6 (jej niedobór jest odpowiedzialny za nerwowość, rozdrażnienie, problemy z koncentracją czy z zasypianiem – mogłabym taki  pisać i pisać …:)). Doskonałym źródłem “odstresowującego” magnezu są: np. orzechy oraz kakao.

Wyznacz sobie REALNY cel jaki chcesz osiągnąć.

Lepsze samopoczucie? Lepsza koncentracja? Lepsze efekty w treningu? Zgubić zbędne kilogramy?

Och wiem, skoro masz się już męczyć z odchudzaniem, to wolałbyś szybciej uzyskać efekty. Spokjnie! Daj sobie luzu!

W sprzyjających okolicznościach rzeczywiście możesz chudnąć szybciej. Ale przy takim nastawieniu niezbyt długo nacieszysz się zgrabną sylwetką.

1. Jeśli ustawisz sobie w głowie, że odchudzanie to męczarnia będziesz chciał szybko je zakończyć i wrócić do starych nawyków. Jo-jo gwarantowane. Przecież zdrowe żywienie powinno sprawiać Ci radość oraz satysfakcję!

2. Szybkie chudnięcie powoduje rozregulowanie naturalnych procesów biochemicznych i organizm choruje. Jedz zgodnie z zasadami zdrowego żywienia. U wielu osób samo przejście na taki tryb odżywiania połączone z aktywnością fizyczną dało trwały efekt utraty nadwagi. No właśnie – koniecznie połącz zdrowe jedzenie z treningami. Nie musisz od razu biec maratonu –przede wszystkim zacznij w ogóle ćwiczyć! Rozruszaj mięśnie i stawy, porozciągaj się, zadbaj o ruch całego ciała. Wybierz formy treningu, które sprawią Ci frajdę.

Jak widzicie, temat ten jest tematem rzeką.
A na tę chwilę cieszmy się i korzystajmy z darów wiosny, które niewątpliwie wpłyną na nasze samopoczucie.

Trzymam kciuki!

18 maja 2017 / 62 komentarze

Komentarze do wpisu 62 komentarze

  • Gotowe Informacje napisał(a):

    Jedyna recepta na dobre samopoczucie i ładną sylwetkę to połączenie odpowiedniej diety i ruch, ruch i jeszcze raz ruch! 🙂 Bez aktywności fizycznej nie da się osiągnąć zamierzonych celów.

  • Alina napisał(a):

    Ciekawy i pouczający wpis. Można tylko chwalić zachęcanie do wysiłku fizycznego, co w dobie rozpowszechnionego leniwego stylu życia przed telewizorem wymaga dużego autorytetu, by było skuteczne. Ruch nikomu nie powinien zaszkodzić, nawet osobom w jakiś sposób obciążonym. Zastąpi wiele leków, a wiele leków nie zastąpi ruchu. Można też pogratulować prezentacji racjonalnych wskazówek odnośnie zdrowego żywienia. Przydałyby się jakiś wpis z ostrzeżeniami przed wieloma „cudownymi” spalaczami tłuszczu mającymi bez wysiłku i bez diety zredukować wagę. Wszystko to, co oferuje świetne wyniki bez wysiłku jest równie kuszące co szkodliwe. Tymczasem wysiłek, dieta i wytrwałość to podstawa.

  • Marta napisał(a):

    Od jakiegoś już czasu śledzę Twój blog Aniu. Muszę przyznać, że jestem mile zaskoczona fachowością artykułów. Najpierw przyglądałam się Twoim przepisom, a właśnie dziś zakupiłam Diet by Ann. Jestem ciekawa jak mi pójdzie, mam obawy przed przygotowywaniem tych posiłków. Niestety jestem mało konsekwentna i systematyczna, ale liczę na mobilizację 🙂 Pozdrawiam

    • Ania napisał(a):

      Dobra decyzja. Zakupiłam pierwszą dietę w styczniu, nie chciałam schudnąć, ale poprawić jakość życia. Posiłki smaczne, łatwe i szybkie w przygotowaniu. Lista zakupów bardzo ułatwia sprawę 🙂

      • Marta napisał(a):

        Mam nadzieję, że i mi się uda. Jak na razie głównym celem jest zrzucenie paru kilo, nie ukrywam 🙂 Ale myślę, że od czegoś muszę zacząć.

  • Fluence napisał(a):

    Kolejny super wpis, z którego czerpię motywację do dalszego zdrowego trybu życia. Odkąd wszystko zmieniłam, teraz ćwiczę, zdrowo się odżywiam czuję się znacznie lepiej. Jednym z moich ogromnych sukcesów było rzucenie palenia , wyzwoliłam się od tego złego nałogu. Czekam na więcej wpisów, pozdrawiam!

  • Paula napisał(a):

    Bardzo ciekawy artykul. Aniu, zaczynam przygodę dopiero, mam do poprawienia w swojej sylwetce parę rzeczy i się zastanawiam, Jak to racjonalnie zrobic, W ciągu zimy trochę przybylo mi w obwodzie brzucha i biur, a chciałabym mieć znów piękna sylwetce jak Ty. Powinnam wprowadzić dietę i zacząć ćwiczyć, Twoje 15/7 wystarczy czy mocniej ? Zależy mi na korekcji sylwetki, bo nadal szczupła jestem mimo wszystko.

  • Jaga napisał(a):

    Mam już nowa książkę 🙂 co prawda mamą zostałam 2 miesiące temu ale w książce jest tyle świetnych przepisów, że musiałam ja mieć! 🙂 zresztą jeszcze się przyda kiedys w kolejnej ciąży 🙂 książka jest rewelacyjna, skarbnica wiedzy dla każdej przyszłej mamy! 🙂 buziaki dla świeżo upieczonej Mamy i coreczki ❤

  • Maria napisał(a):

    Aniu,
    masz rade na kompulsywne objadanie sie ? Nie potrafie sobie z tym pomoc a trwa to od co najmiej dwoch lat.
    Pozdrawiam

  • Natalia napisał(a):

    Tak mi Ciebie brakowało

  • Pięknie wyglądasz:)Wykluczenie z diety nabiału i glutenu + regularne treningi to klucz to sukcesu i świetnego samopoczucia:)

  • natka napisał(a):

    Aniu, w sport by ann nie ma wyboru twoich programów. Jaki mam ustawić przedział na KARATE CARDIO? Pozdrawiam:)

  • Ania napisał(a):

    Aniu, mam pytanie nt. warzyw i owoców. Gdzie kupować takie, żeby były zdrowe i bez pestycydów, metali ciężkich i wszystkich innych szkodliwości? Czy uważasz, że ”bezpieczne” są zwykłe, sezonowe warzywa i owoce z supermarketu?A co z mrożonkami (glownie chodzi mi o owoce), czy one są ”ok”?

  • Marta napisał(a):

    Witaj Aniu…
    Czy w Twojej diecie jest rowniez dostepna dieta weganska?
    Dzieki za odpowiedz 🙂

    • Ania napisał(a):

      Chyba Ania gdzieś pod innymi wpisami pisała, że nie ma możliwości diety wegańskiej
      Pozdrawiam ☺️

  • Natalia napisał(a):

    Pani Aniu, czy zrobi Pani post na temat powrotu ciała do czasów sprzed ciąży? Jakie ćwiczenia, czy można w domu samemu, czy u fizjoterapeuty?
    Pozdrawiam! Radości ze Skarba życzę!

  • reni napisał(a):

    Aniu ja odnośnie zapiekanego awokado z jajkiem. Czy można jakoś urozmaicić przepis dla mężczyzny? Pozdrawim

  • Marta napisał(a):

    Wczoraj minął miesiąc na diecie i na razie jest 5 kg w dół … do tego w końcu jem regularnie, smacznie i zdrowo. Mam nadzieję, że osiągnę swój cel, bo jeszcze trochę kilogramów mam za dużo, ale to co już jest jest super. Dziękuję

  • Aga napisał(a):

    To prawda – od około miesiąca z moim narzeczonym wykluczyliśmy z diety gluten i nabiał – efekt? Lepsze samopoczucie, płaski brzuch jak nigdy wczesniej, koniec problemow gastrycznych oraz kilka kg mniej 🤗🤗🤗

  • Kasia napisał(a):

    Aniu kochana, trochę nie na temat, ale często wspominasz o wykorzystywaniu warzyw/owoców sezonowych. Jestem na twojej diecie i śledzę wszystkie słodkości 🙂 właśnie dzisiaj znalazłam gdzieś na necie ciasto z rabarbarem, ale typowe, mąka pszenna, olej, biały cukier itd. Rabarbar się przewija obecnie bardzo często i tak właśnie pomyślałam: ciekawe czy Lewandowska wyczaruje jakiś przepis ;). Kiedyś już robiłaś jedno, z bananem, ale jakbyś coś przypadkiem robiła i się podzieliła recepta – byłoby super 😁 Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieję, ze Klara daje pospać ;). Buziaki

  • Paula napisał(a):

    Witam Pani Aniu. Codziennie na czczo pije tonik pani przepisu lub herbatkę że świeżym korzeniem imbiru i/lub kurkumy. Robię to już od kilku miesięcy i tu moje pytanie. Ile świeżego korzenia można spożywać dziennie? Czy powinnam robić przerwy w piciu naparu? Informacje które znalazłam w internecie są sprzeczne a nie chciałabym sobie zaszkodzić. Bardzo proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam

  • Karolina napisał(a):

    Pani Aniu,

    Jestem pani ogromną fanką, i choć nigdy nie spróbowałam Pani rad, chciałabym podsunąć pewną myśl. Wiele kobiet pragnie zgrabnej, zdrowej, i pięknej figury, i zapewne nie jedna próbowała się kiedyś odchudzać. Ale, wiele Pani rad dotyczących ćwiczeń i zdrowej żywności może być wyzwalaczem i bodźcem do pogłębienia lub, wręcz przeciwnie, zapoczątkowania choroby zaburzenia odżywiania. Wiem że nie ma Pani wpływu na to kto ogląda Pani stronę, ale byłabym wdzięczna gdyby miała Pani czujność, i może nawet stworzyła kącik o tego typu chorób i ich niebezpieczeństwie.

    Wiele pięknych, młodych dziewczyn i kobiet walczy z anoreksją lub bulimią i z brakiem akceptacji swojego ciała. Dla wielu z nich, ćwiczenia i diety mogą doprowadzić do stanów krytycznych.

    Mam nadzieję że Pani nie uraziłam. Po prostu nie chcę aby ktokolwiek cierpiał tak jak ja, cztery lata temu.

  • Marta napisał(a):

    Aniu, czy jest dieta dla osób z refluksem?

  • karolka napisał(a):

    Witam 🙂 mam pytanko kiedy pojawi sie przepis na ciasto ryzowo-jablkowe bo nie moge sie juz doczekac 🙂 Podrawiam!

  • Żaklina napisał(a):

    Super! 🙂
    Kiedy pojawi się post na temat TRZUSTKI, która jest bardzo ważnym organem??

  • Magda napisał(a):

    Czymkolwiek zastapic orzechy I olej kokosowy, ktore pojawiaja sie w twoich przepisach?

  • mała94 napisał(a):

    Pani Aniu, czy mogłaby Pani przygotować post na temat tego jak alkohol (oczywiście okazjonalnie) wpływa na organizm podczas przyjmowania suplementów, witamin oraz regularnych ćwiczeń? 🙂

  • Monika napisał(a):

    Aniu! Co sądzisz o detoksie sokowym? A dokładniej o 5 dniowej terapii? Oczywiście z wcześniejszym przygotowaniem. 🙂

  • Weronika napisał(a):

    Aniu chciałabym kupić Twojego lio shake w różnych smakach. pije dziennie około 2 litrów wody czasem nawet więcej czy mogę mieszać sobie te lio shake z woda np dzisiaj 2 l wody z lio burakiem a jutro z trusskawką i tak na zamine w roznych komibnacjach smakowych? czy takie picie izotoników przeznaczone jest tylko na ludzi uprawiajacych wiekszy wysilek? ja niestety poki co nie cwicze

  • Kamila napisał(a):

    Dieta to podstawa ! Super post!
    Miło by było jakbyś napisała o żywieniu podczas laktacji. Co strona podaje co innego a jako mama 3 tyg synka chciałabym jak najlepiej 🙁 pozdrawiam i zdrowia dla Was:)

  • Kasia napisał(a):

    Cześć Aniu!
    Tym razem pisze do Ciebie szczupła dziewczyna, która chciałaby przytyć. Tak, wiem, dla niektórych jest to dziwne, ale sądzę, że takich osób jak ja jest więcej. Borykam się z alergią pokarmową na gluten, jaja i nabiał i wiele innych produktów. Ciężko jest mi zbilansować dietę, bo na wszystko to, co do tej pory jadłam, jestem uczulona. Mam bardzo szybki metabolizm. Nie mam energii, mam ogromne problemy z koncetracją. Bycie szczupłym jest fajne, ale nie, kiedy wpływa to na twoje samopoczucie. Uwagi z cyklu, zacznij jeść, wyglądasz jak patyczak albo, że mam anoreksję, są męczące. Mam nadzieję, że pewnego dnia zwrócisz uwagę również na takie osoby jak ja 🙂
    Pozdrawiam ciepło!

  • maaaaarta napisał(a):

    Czy o diecie podczas karmienia piersią tez będzie w książce?

  • Natalia napisał(a):

    Hej Ania, pytałam już kilka razy, na fb, na instagramie, ale chyba nie odpowiedziałaś – czy planujesz poszerzyć swoją ofertę o dietę wegetariańską lub wegańską? Jeśli tak, to kiedy byłaby dostępna? Bardzo chciałabym spróbować Twojej diety, ale nie jem ani mięsa ani ryb. Pozdrawiam!

    • Anna Lewandowska napisał(a):

      Kiedy będą takie plany na pewno pojawi się taka informacja 😉

    • Gabi napisał(a):

      TAK! W końcu ktoś to powiedział na głos <3 Ja również bardzo, bardzo, bardzo o to proszę. Wiele firm odmówiło mi stworzenie takiej diety niestety 🙁 a przy regularnych treningach jest taka dieta niezbędna.Pozdrawiam serdecznie:)

  • Aga napisał(a):

    Gdzie kupię dietę od Anny?

  • Mirka napisał(a):

    Ja zaczelam Pani diete dla aktywnych. To juz 3 tydzien. Ustawilam rowniez cel przytycia 2 kg. Postepuje zgodnie z wytycznymi ale ciagle chodze glodna. Prowadze zdrowy tryb zycia od paru lat takze to nie jest dla mnie radykalna zmiana. Poprostu teraz moje posilki sa bardziej urozmaicone i spedzam 2 razy wiecej czasu w kuchni 🙂 Porcje tez sa podobne. Jedyna zmiana, to mniejsza kolacja.
    Czy to normalne? Bylabym bardzo wdzieczna za wskazowki.
    Pozdrawiam i zycze wszystkiego dobrego.

  • kasia napisał(a):

    pytanie troche z innej beczki co z rybami w puszkach te w oleju np. zdrowe sa czy niekoniecznie?

  • Prusinowska Joanna napisał(a):

    Pani aniu mam problemy z cera na twrzy ciagle jakies wypryski i zaczerwienienia.chcialabym miec zdrowsza cerę.jaka pani by polecała dyjete.pozdrawia

  • Kasia napisał(a):

    Aaaniu, tylko przy kilkumiesięczniaku to już nie mam czasu jeść o określonych porach i określonych porcji. Niestety za dużo schudłam. Jak rozsądnie przytyć (3-4kg) i utrzymać wagę?
    Serdeczne pozdrowienia dla Was ♡

  • Kasia napisał(a):

    Aniu z Twoją dieta w wersji Sport przygotowuję się do 1/2 Ironmana. Za 3 tygodnie start – rower po górach 😉 jeszcze z ta dietą zrobię całego Ironmana 🙂 dzięki i powodzenia

  • monika napisał(a):

    Aniu, ja tez poraz kolejny pisze, ze Twoja dieta zmienila moje zycie, uspokoila moje nerwy, mam lepsza pamiec. We wrzesniu minie rok, jak ja rozpoczelam.
    Czuje sie cudownie, kocham pprzygotowywac posilki z diety; a wszystkich scpetykow ostrzegam, ze sa szybkie i latwe w przyrzadzaniu ( tez pracuje, dojezdzam godzinie do pracy, itp, ) nie wyobrazacie sobie Kochani jak one „bosko” smakuja. No i oczywiscie zbieram same komplementy, czy to w pracy, czy na zewnatrz.

    Wszystko jest w jedzeniu. to ono ma wplyw na nasze zachowanie.
    Bardzo wszystkim polecam Diet by Ann, Anii, nie mam slow, zeby napisac ile dobrego Wam przyniesie, jak wspaniale sie poczujecie.

    Dziekuje calemu zespolowi i Anii, za to, ze poporstu sa tu z nami.

    Kocham Was z calego serca.

    Monika

  • Health napisał(a):

    Aniu a co jak dieta nie pomaga na trądzik młodzieńczy? Mam go od6 lat . Co sądzisz o zaczeciu antybiotykow? Zniszczy to mój organizm? Mam dosc trądziku… naturalne metody nie są w ogóle skuteczne

    • Marzanna napisał(a):

      Proponujw kuracje prowitamina A , moj syn zastosowal i jest ok , a mial straszny tradzik baaardzo 😉

    • Marta napisał(a):

      Może trądzik jest skutkiem nietolerancji pokarmowych lub zmian hormonalnych?
      Warto zbadać tarczycę i zastosować dietę bezglutenową i bez nabiałową, aby sprawdzić czy to nie pożywienie powoduje trądzik.

      • Health napisał(a):

        Juz jestem wyleczona z nietolerancji pokarmowych i czuje się świetnie ale moją skórę dalej oblega tradzik dieta nie ma nic wspólnego z trądzikiem

  • AgnieszkaJ. napisał(a):

    piękna, cudowna, wspaniała

  • Karoliny napisał(a):

    Podpisuje się pod tym. Około rok temu stopniowo wprowadzała zdrowe zasady zgadnie z hpba, warto było, mój chłopak który uprawia sport wyczynowy szybciej się regeneruje i nie jest wiecznie przemeczony, oczywiście oprócz zdrowych i pysznych posilkow, świętością dla nas jest regeneracja, pozytyne myśli…no ale przejdzmy do konkretów ☺Ania czy woda kokosowa będzie dostępna na dniach? Bo nie wiem czy czekać z zamówieniem paki. Pozdrawiam.

  • Paulina napisał(a):

    Aniu moja kochana dziś mogę się razem z Tobą podpisać pod tym postem. Gdy zaczynałam przygodę z Diet by Ann byłam nastawiona ze schudne i już koniec diety. I moje nastawienie było błędem i skutkowało efektem jo-jo. Jednak na szczęście wraz z zakupem diety zaczęłam śledzić twój funpage i zrozumiałam że dietę zmieniam dla sb, swojego zdrowia i przede wszystkim na stałe!!! Popełniam błędy i ulegam pokusą, efekty na wadze nie są spaktakularne ale są i pewnie będą coraz lepsze:) Za to już dziś mam ładniejsza cerę i więcej energii. Zaczęłam nawet więcej się ruszać ( treningiem ciężko to nazwać 😜).To i tak sukces bo wcześniej wmawialam sb że pracuje , mam trójkę dzieci, więc to normalne ze nie mam czasu,siły i ochoty na aktywność Teraz mam kolejne marzenia związane właśnie ze sportem i twoim obozem 🙂 Pozdrawiam i dziękuję 😘😊

    • Anna Lewandowska napisał(a):

      Trzymam kciuki <3

    • Agnieszka napisał(a):

      Zgadzam sie. Ja od lutego cwicze, diete stosuje od poczatku marca, na wadze juz 25 funtow mniej (przestawilam sie na system US, w kg to bedzie ok 11-12 kg). Do tego cera w znacznym stopniu sie poprawila. Od wielu lat cierpie na rosacea (tradzik rozowaty) i po odstawieniu nabialu krowiego i ograniczeniu ilosci spozywanego miesa, moja buzia nareszcie nie jest czerwona. Nareszcie mam energie, a potrawy gotuje z ciekawoscia, bo smaki sa nieziemskie. Pozdrawiam z NYC!

  • Diana napisał(a):

    ciąża Ci służyła, ale macierzyństwo jeszcze bardziej 🙂 Pierwsze zdjęcie jak z katalogu 🙂

  • rrr napisał(a):

    Aniu od jakiegoś czasu śledzę Twojego bloga. Jesteś świetną, pozytywnie nastawioną do życia kobieta która wie czego chce w życiu. Ja jestem całkowitym przeciwieństwem. Jak to zmienić? Jak sobie pomóc?

Dodaj swoją odpowiedź w tym temacie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *