Zapiekanka z jajek z boczkiem

Śniadanie białkowo-tłuszczowe było tematem postu TUTAJ. Cieszę się, że tak wielu z Was zauważyło jego zalety i na zawsze zmieniło stare przyzwyczajenia żywieniowe. Uczucie sytości to dobry znak :)

Składniki:
  • 4 jajka
  • 4 różyczki brokuła
  • 1 pomidor
  • garść szpinaku
  • 3 plastry boczku
  • szczypta soli morskiej i pieprzu czarnego
  • szczypta tymianku, bazylii i oregano
  • 1 ząbek czosnku (opcjonalnie)
  • kawałek tartej marchewki lub pietruszki (opcjonalnie)

Śniadanie białkowo-tłuszczowe było tematem postu TUTAJ. Cieszę się, że tak wielu z Was zauważyło jego zalety i na zawsze zmieniło stare przyzwyczajenia żywieniowe. Uczucie sytości to dobry znak 🙂

Oczywiście każdy z nas jest inny i nie wszystkim taki posiłek „na dzień dobry” odpowiada, ale warto spróbować!

Sposób przygotowania:

Rozgrzałam piekarnik do 180 stopni. Jajka wymieszałam z przyprawami oraz czosnkiem przeciśniętym przez praskę. Do foremek na muffinki włożyłam po kawałku brokuła, pomidora, szpinak, tartą marchewkę/pietruszkę oraz kawałki pokrojonego boczku. Piecz 20 minut.

Komentarze 15 komentarzy

Dołącz do dyskusji…

Komentarz jest wymagany

Podpis jest wymagany

Super pomysł na śniadanie, jutro wypróbuję. 🙂

Bardzo lubię śniadania białkowo – tłuszczowe, w przeciwieństwie do śniadania węglowodanowo białkowego (np. omlet) nie robię się ociężały, szybko mogę udać się na trening po śniadaniu, mam mnóstwo energii 🙂 Bardzo fajny przepis na dobre, szybkie śniadanie!

Aniu czy będą nowe wersje dużych batonów a nie tych małych?

są i duże.
Pozdrawiam

U mnie takie śniadania sprawdziły sie w 100%. Właśnie dzięki Ani je stosuję. Dopiero teraz nie czuję osłabienia i spadku energii i spokojnie wytrzymuję do drugiego śniadania. Na początku nie wierzyłam, ze zauważę różnicę, ale naprawdę takie śniadania bardzo mi służą.
Dziękuję Aniu🙂

Witaj Aniu,
Istnieje możliwość, abyś przygotowała na blogu post odnośnie diety FODMAP? Coraz więcej osób cierpi na Zespół Jelita Drażliwego w tym także ja i kompletnie nie wiem jak poradzić sobie z przygotowywaniem posiłków. 🙁
Pozdrawiam

Są już książki na polskim rynku na temat zespołu jelita drażliwego i foodmap. Całkiem ciejawe pozycje. Mozna w necie znależć.

ja po takim śniadaniu mam podobnie jak poprzedniczka, po chwili już zastanawiam się co by tu jeszcze zjeść i nie mogę się na niczym skupić. dopiero wtedy zaczynam być na prawdę”głodna” – bo to nie jest prawdziwy głód tylko bardzo silna ochota na „coś” i to „coś” w dużej ilości.

Do mnie też nie przemawia tego typu śniadanie. Wolę wymieszać owsiankę z serkiem wiejskim i bananem plus miód. Pychota! a do 10 (przed 7 jem śniadanie) ma spokój z głodem. Ale ten przepis wypróbuje..:)

Ja nigdy nie mam uczucia sytości po śniadaniach białkowo- tłuszczowych. Próbowałam przestawić organizm przez 1,5 miesiąca!! Koszmar. Brak energii, kłopoty z koncentracją i uczucie głodu. Każdy organizm jest inny i mój nie jest w stanie funkcjonować na takim jedzeniu.

a ja własnie mam alergie na białko jajka wiec pozostaja Mi żółtka ;/ od 4 lat. Aniu, jak Ty to zrobiłas ze wyleczyłas nietolerancje jajek ?? ;))))) daj przepis bo je uwielbiam …:(