6 zalet ćwiczeń z rollerem. Domowy trening!

Ćwiczenia z rollerem.

 

Na początek może kilka słów o tym co to jest roller.

To specjalny wałek wykonany z pianki. Dzięki specjalnym wypustkom, stosuje się go do ćwiczeń i masażu całego ciała.

Kiedy i po co go używać?

roller to idealne narzędzie do masażu i ćwiczeń po dużym wysiłku fizycznym. Jest niezastąpiony przy rozładowaniu napięcia mięśniowego, niwelowaniu zakwasów i bólu mięśni. Znajduje zastosowanie przy poprawie krążenia, redukcji tkanki tłuszczowej i cellulitu. Doskonały przy ujędrnianiu ciała, a dodatkowo utrwala efekty treningu. Dzięki odpowiedniemu użyciu wałka sprawdza się także podczas stabilizacji kręgosłupa, rehabilitacji i korekcji wad postawy.

 

Zalet jest wiele, ale ja przedstawię Ci podstawowe korzyści jakie wynikają z regularnych ćwiczeń z rollerem.

 

  1. Łagodzenie zakwasów i potreningowego bólu mięśni

Problem znany (ale niekoniecznie lubiany;)) każdemu kto próbował aktywności fizycznej. Zakwasy utrzymują się od 24 do 48 godzin po intensywnym treningu. Badania pokazują, że stosowanie rollera znacząco zmniejszają ból i zakwasy w mięśniach.

 

2. Redukcja stresu

Jedno z przeprowadzonych badań dowiodło, że ćwiczenia na rollerze mogą zmniejszyć poziom kortyzolu po treningu. To szczególnie korzystne przy trenowaniu późnym wieczorem

 

3. Lepsza elastyczność oraz zwiększony zakres ruchu stawów

Nawet jeśli regularnie rozciągasz swoje ciało i wykonujesz przez wiele lat stretching to wg najnowszych badań, ćwiczenia na wałku mogą zwiększyć i poprawić elastyczność Twojego ciała.

4. Lepsza cyrkulacja

Tlen, przenoszony jest po całym organizmie przez krew, a dobra cyrkulacja jest bardzo ważna dla ogólnego stanu zdrowia. Ćwiczenia na rollerze poprawiają krążenie, rozbijając miejsca, gdzie przepływ krwi może być utrudniony.

Jakie są symptomy niedotlenienia? Np. drętwienie kończyn, osłabiony system odpornościowy, zaburzenia zdolności poznawczych.

 

5. Zapobieganie obrażeniom

Lepiej zapobiegać niż leczyć;) Regularne masaże na rollerze oraz odpowiednie techniki rozciągania mogą zapobiec wielu typowym urazom, naciągnięciom i naderwaniem mięśni.

Jeśli jednak przytrafiła Ci się kontuzja, pamiętaj, że niepoprawne użycie wałka (np. w miejscach zapalnych) może przynieść odwrotny efekt – np. potegować istniejący stan zapalny.

 

6. Efekt uboczny 🙂 – Wysmuklenie i kształtowanie sylwetki

Stosowanie rollera wspomoże rozbijanie tkanki tłuszczowej, uelastycznia skórę i redukuje cellulit, a przy tym spotęguje efekty treningu.

Przekonałam Cie? TO TERAZ CZAS NA ĆWICZENIA:

dsc_2783

dsc_2781dsc_2786

dsc_2790

dsc_2795

dsc_2798dsc_2805

dsc_2811dsc_2818dsc_2819

dsc_2826

ZDJ. ADAM MRUK

30 września 2016 / 19 komentarzy

Komentarze do wpisu 19 komentarzy

  • Karolina napisał(a):

    Anii, zdecydowanie mnie Przekonałas! Temat super sprecyzowany. Wiem czy jest roller i jak go uzywac, lubie tu zagladac, wiem ze jestes moim dobrym zrodlem, spokojnych swiat! ❤

  • Dzień dobry Pani Aniu

    Zainteresowała mnie informacja o wpływie rollera na redukcję bólu potreningowego, który jest wynikiem mikrouszkodzen mięśni. Nie znalazłam jeszcze dobrego sposobu na radzenie sobie z nim poza działaniami przeciwzapalnymi.
    Czy mogłaby Pani rozwinąć tą informację i opisać wplyw rollera na poziomie fizjologiczno-biochemicznym lub przytoczyć wspomniane badania czy skierować mnie w miejsce gdzie odnajde ich opis bym mogła lepiej zrozumieć jak roller wpływa na zakwasy?

    Serdecznie dziękuję i pozdrawiam!

  • Tośka napisał(a):

    Dzień dobry!
    Co Pani sądzi na temat rolowania przed treningiem siłowym? Ostatnio często się z tym spotykałam, z ciekawości spróbowałam przed przysiadami i czułam poprawę w czuciu mięśni i głębokość przysiadu. Mam mieszane uczucia, bo mój fizjoterapeuta zdecydowanie sugerował rolowanie po ćwiczeniach. Muszę zaznaczyć , że nie mam żadnych wad, problemów zdrowotnych, chodzę z drobnymi kontuzjami, ot regeneracyjne.
    Pozdrawiam

    • Anna Lewandowska napisał(a):

      jak najbardziej!
      Można również zastosować jako cześć rozgrzewki przed treningiem właściwym.

  • Rolowanie jest obowiązkowe!. Nie ma kompletnie znaczenia pora dnia. Początki są bardzo trudne, ale wystarczy robić sobie sesje nawet kilkusekundowe. Przerwa i znowu kilka sekund na wałku. Z każdym dniem będzie łatwiej, a sesje będą trwały coraz dłużej :). Jeżeli ktoś jeszcze nie ma wałka, warto spróbować rolować się na dużej butelce wody gazowanej. A najlepsza jest butelka coli 2,5l. Nadaje się idealnie. Można sobie spróbować praktycznie bezkosztowo 🙂 W dłuższej perspektywie warto jednak zainwestować w roller.
    I jeszcze jedna rzecz – rolować się powinny także osoby, które nie ćwiczą, ale mają siedzący tryb pracy. Niestety wiele osób ma napięte mięśnie. Jeżeli jeszcze do rolowania uda się dołączyć technikę odpowiedniego oddychania to naprawdę efekty mogą być mega 🙂

    pzdr, k.

  • Positive Fit Life napisał(a):

    Najbardziej roller uwielbiam do masaży po intensywnym treningu 🙂

  • barbra napisał(a):

    Witam Pani Aniu, mam pytanie odnośnie kolan. Od jakiegoś czasu po ćwiczeniach mam ból pod kolanem sięgający do łydki. Może Pani polecić jakieś ćwiczenia, które może rozbiją ten ból?

  • Kasia napisał(a):

    Witam Pani Aniu 🙂 Dopiero zaczynam swoją przygodę z rollerem, więc zwracam się z prośbą czy mogłabyś opisać jak wykonywać zaproponowane przez ciebie ćwiczenia na rollerze? Oraz od jakiego rollera najlepiej zacząć? Pozdrawiam 🙂

  • Alicja napisał(a):

    Aniu napisz czym się kierować przy wyborze rollera.
    pozdrawionka

  • Wiktoria napisał(a):

    Kiedy i jak często jest najlepiej rolować ciało ? Od razu po treningu czy np.trening rano a rolowanie na wieczór ?

    • inhype napisał(a):

      rolowane jest Wskazane zarówno przed treningiem, wtedy zapobiegamy wszelakim kontuzjom,oraz po, na rozluźnienie mięśni co wspomaga szybszy proces regeneracyjny , a to o jakiej porze dnia nie ma znaczenia , taki automasaż na pewno nie zaszkodzi 🙂

  • Ola napisał(a):

    Aniu, brakuje mi tutaj jeszcze informacji na temat tego, jakie rollery są najlepsze 😉 Z jakiego materiału wykonane? 😉

  • Wiktoria napisał(a):

    Kiedy i jak często najlepiej rolować cialo ? Odrazu po treningu czy np. trening rano a rolowanie wieczorem ?

  • Malgosia napisał(a):

    Cześć Aniu. Jak długo należy rolować każdą partię ciała.
    I czy ma różnice czy robimy to jako rozluźnienie po treningu, czy po prostu gdy chcemy się wyciszyć ‚chodzi mi o czas poświęcony tej czynności 🙂

  • Weronika napisał(a):

    Witam Aniu,
    czy dodawanie (niezmielonego) siemia lnianego do większości jedzenia jest zdrowe? Czy moze zbyt duzo? I czy faktycznie jeśli je do czegoś dodajemy powinno być sparzone bo słyszałam że surowe zawiera jakieś niezdrowe związki chemiczne.

  • Kamila napisał(a):

    Super sprawa BlackRoll uwielbiam choc czasem bol ktory ciezko opisac szczególnie czarny prążkowany ale efekty widac kazdemu polecam

Dodaj swoją odpowiedź w tym temacie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *