POWER BAR Dynia & Matcha

 

Idealne dla tych, którzy żyją aktywnie i potrzebują szybkiego, a jednocześnie zdrowego i pysznego źródła energii. Odpowiednio dobrane składniki nie tylko zaspokoją głód i pobudzą do działania, ale także pozytywnie wpłyną na funkcjonowanie całego organizmu.

 

Najlepiej spożywać przed i po treningu lub jako przekąskę.

 

Daktyle – są bogatym źródłem węglowodanów, które szybko dostarczają zastrzyku energii, dlatego świetnie sprawdzą się jako przekąska przed, po lub w trakcie treningu, a zawarte w nich witaminy z grupy B wspomogą ich wykorzystanie.

Daktyle zawierają również duże ilości potasu, który bierze udział w przewodzeniu impulsów nerwowych, skurczu mięśni, regulowaniu ciśnienia krwi oraz regenerowaniu zasobów glikogenu. Długotrwały wysiłek fizyczny prowadzi do zmniejszenia ilości tego pierwiastka w ustroju i właśnie z tego powodu osoby aktywne fizycznie powinny zwrócić szczególną uwagę na jego odpowiednią podaż wraz z dietą.

Daktyle są także źródłem błonnika korzystnie wpływającego na pracę jelit oraz wspierającego mikroflorę jelitową, która przyczynia się do prawidłowego pozyskiwania energii.

 

Niedobór potasu doskwiera przede wszystkim osobom, które stosują restrykcyjne diety redukcyjne, piją duże ilości kawy, herbaty, czy alkoholu oraz narażone są na duży stres w ciągu dnia. Warto więc, by zwróciły szczególną uwagę na odpowiednią podaż tego minerału w codziennej diecie.

 

Migdały –  są źródłem witamin z grupy B, witaminy E, wapnia oraz cynku, a obecność jednonienasyconych kwasów tłuszczowych wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu krwionośnego. Są także źródłem magnezu oraz potasu. Te dwa pierwiastki wspierają prawidłową pracę mięśni oraz układu nerwowego, a zawarty w nich wapń bierze udział w prawidłowym skurczu oraz rozkurczu mięśni.

 

Wiórki kokosowe – kokos jest źródłem średnio łańcuchowych kwasów tłuszczowych (MCT), które są szybkim zastrzykiem energii dla organizmu, a ze względu na dużą ilość błonnika świetnie wspomogą zaspokajanie głodu i dadzą poczucie sytości na dłużej.

 

Nerkowiec – orzechy nerkowca stanowią źródło magnezu, witaminy K oraz kwasu oleinowego, który korzystnie wpływa na układ krążenia, zmniejszając poziom cholesterolu LDL.
Zawarty w nich selen wspomaga funkcjonowanie peroksydazy glutationu, chroniącej błony komórkowe przed uszkodzeniem przez wolne rodniki.

Są także dobrym źródłem białka wspomagającego regenerację po przeprowadzonym treningu.

 

Figa – ze względu na dużą zawartość polifenoli, figi wspomagają redukcję stresu oksydacyjnego w organizmie.

Zawierają witaminę K, która odpowiedzialna jest za kontrolowanie odpowiedniego przebiegu krzepnięcia krwi, a także wapń wpływający korzystnie na strukturę kości oraz pracę układu nerwowego.

 

Pestki dyni – są bogate w miedź oraz kwas oleinowy, który chroni układ krążenia przed chorobami takimi jak miażdżyca oraz wysokim poziomem cholesterolu. Ze względu na dużą zawartość tryptofanu, który w organizmie przekształcany jest do serotoniny (hormonu szczęścia), pestki dyni wpływają na poprawę nastroju. Należy wspomnieć także, że są źródłem żelaza, które bierze udział w transporcie tlenu w całym organizmie.

 

Matcha – sproszkowana, japońska herbata, przynosząca niezliczone korzyści dla organizmu. Duża zawartość EGCG, czyli silnego przeciwutleniacza, chroniącego komórki organizmu przed szkodliwym działaniem reaktywnych form tlenu/ wolnymi rodnikami – nie wiem, która forma bardziej trafi do odbiorców.

 

Dodatek Matcha do przekąski około treningowej przyśpieszy regenerację powysiłkową oraz wzmocni układ odpornościowy, zwiększając poziom limfocytów T regulatorowych, a niewielka zawartość kofeiny wpłynie na organizm pobudzająco. Matcha zmniejsza stężenie trójglicerydów we krwi oraz wspomaga proces redukcji nadmiernej tkanki tłuszczowej.

 

5 czerwca 2016 / 1 komentarz

Komentarze do wpisu (Jeden komentarz)

  • Asia napisał(a):

    Aniu, na batonie jest napisane że produkt jest bezglutowenowy, jednak obok jest notka że na terenie zakładu jest możliwa obecność glutenu. Jako osoba chora na celiakie muszę uważać nawet na małe ilości, czy te dwie wiadomości się nie wykluczają? Czy baton w takim razie jest bezpieczny dla bezglutenowców?

Dodaj swoją odpowiedź w tym temacie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Udostępnij wpis