Muffiny warzywne na śniadanie lub kolację.

 

 

Znów musiałam zrobić muffiny, to po prostu wewnętrzny przymus :). Warzyw nie brakuje, foremki są – jest pole do eksperymentów. W tych muffinach jest sporo jaj, więc przypomnę, że jaja od kur z wolnego wybiegu są nie tylko zdrowsze, ale i dużo smaczniejsze. Jednym jajkiem od kury karmionej chemią można sobie popsuć cały posiłek.

Składniki:

• 8 jajek
• pół szklanki mleka roślinnego
• brokuł – kilka kawałków
• żółta papryka
• kozi ser do posypania
• garść siemienia lnianego złocistego
• garść pestek słonecznika
• tymianek, sól, pieprz

Warzywa umyłam, pokroiłam, poukładałam w foremkach. Jajka zmiksowałam z solą i mlekiem, dodałam do foremek. Piekłam 20-25 minut w 180 st C.

Porcja: 12 sztuk

Czas przygotowania: 25-30 minut

Jak się piekły – nie mogłam się doczekać :). Mniam!

24 listopada 2014 / 59 komentarzy

Komentarze do wpisu 59 komentarzy

  • Kris_35 napisał(a):

    Aniu,

    Kiedyś oglądałem znany program „WIEM CO JEM” poświęcony właśnie jajkom. 4 rodzaje jajek zostały wysłane do laboratorium do analizy wartości odżywczych i to badanie nie wykazało przewagi jajek organicznych/wolnego wybiegu a tymi które są w klatkach -czyli teoretycznie najtańszych i najgorszych klasowo jajek. Czy mozesz podać link do jakiś aktualnych badań? Również kolor żółtka nie zawsze był bardziej soczysty, wpadający w pomarańcz. Gorąco pozdrawiam i czekam na odp.

    Piona

    • Aga napisał(a):

      Myślę że warto liczyć nie tylko an to co mówi tv ale też na własny rozsądek
      Kupujących jaja z wolnego wybiegu czy gospodarza prowadzącego kury wolne na pewno kupuje się jaja zdrowsze niż od kur klatkowych którym nawet pióra od nadmiaru chemii nie wyrastają….

      • Czytajaca napisał(a):

        To, ze się komuś wydaje, ze coś jest zdrowsze, nie znaczy ze takie jest w istocie. Nie ma badań potwierdzających, ze jajka z wolnego wybiegu są zdrowsze od tych klatkowych. Co innego kwestie moralne i etyczne. Uważam, ze nie powinnismy kupować jajek klatkowych nie ze względów zdrowotnych ale ze po prostu tak nie wolno traktować zwierząt.

  • Kinga napisał(a):

    Które mleko roślinne pasuje do tego dania najbardziej?

  • Ada napisał(a):

    A czemu nie jest polecane mleko krowie?? Zawsze się nad tym zastanawiałam… Można nie tolerować laktozy i kupować mleko bez laktozy czy takie wtedy może być stosowane?

    • Aga napisał(a):

      Mleko krowie kupowane w kartonikach ma dużo laktozy ale jak zgodnie z najnowszymi badaniami ok 20odmian antybiotyków…podobnie jak mięso świńskie sklepowe które posiada w skladzie ponad 50 odmian antybiotykow

  • Anita napisał(a):

    P.Aniu mam pytank choruje na crona-lesniakowskiego jestem po zabiegu ginek.spraw kobiecych mam usuniete wszystko moja gr krwi to „0”Rh- czego powinnam sie wystrzegac czy jest jakas dieta czy zostaje mi tylko kliniczny dietetyk?
    Pozdrawiam serdecznie jest P.zajefajna babka tylko tak dalej!!!

  • Paulina napisał(a):

    Ile kalorii ma jedna porcja ?

  • Karolina napisał(a):

    Droga Pani Aniu,
    Ja zastanawiam się nad takimi śniadaniami białkowo – tłuszczowymi, ale nie rozumiem pewnej kwestii. Przecież do tych babeczek dodajemy brokuły, to przecież węglowodany, to jest śniadanie białkowo – tłuszczowe czy białkowo – tłuszczowo – węglowodanowe 🙂 dzięki z góry za informację, bo nie jestem w temacie 😉

  • Justyna napisał(a):

    Pani Aniu a moze jakis post a najlepiej cała seria dotyczącą żywienia niemowląt i malych dzieci. Np przepisy na kaszki itp. Bardzo bym prosiła. Pozdrawiam

    • Anna Lewandowska napisał(a):

      Spokojnie!!! Jestem dietetykiem i trenerem przede wszystkim!
      Tą sferę pozostawiam fachowcom z tej dziedziny!
      Będę oczywiście udostępniała zdrowe przepisy i wskazówki dotyczące zdrowej diety malucha czy probiotykoterapii i nietolerancji pokarmowej, bo na tym się znam, ale co do reszty… nie będę występować przed szereg fachowcom 🙂

  • MDuczi napisał(a):

    Aniu, a kiedy dodajemy siemię lniane?
    Czy do masy jajecznej i miksujemy i dopiero zalewamy?

    Z góry dziękuje za odpowiedź. Pięknego dnia dla Ciebie i wszystkich tutaj :* Buuzuiaczki 🙂 <3

    • Anna Lewandowska napisał(a):

      Nie jest koniecznością 🙂 ale możemy dodać miksując z jajkami, tak na prawdę nie ma to większego znaczenia.

  • Magdunia1984 napisał(a):

    Aniu ile takich trzeba zjeść na sniadanie 350 kalorii? Pomocy!!

    • HealthyAmatorka napisał(a):

      Sciagnij sobie aplikacje myfitnesspal na smartfona. Aplikacja ta pomoze ci policzyc co i ile ma kcal, ile gram bialka, wegli czy tluszczu. Aplikacja jest mega, polecam 🙂

  • AnkaE napisał(a):

    Witam, a czy składzie jest też czerwona cebula? wydaje mi sie, że widzę ja na zdjęciach muffinek?

  • Natalia napisał(a):

    Nadają się do jedzenia na zimno ? 🙂

  • fochzprzytupem napisał(a):

    Pyszne 🙂 Sama próbowałam w róznych wariacjach 🙂
    http://fochzprzytupem.blogspot.com/2014/11/dietetyczne-muffinki-warzywne.html
    ZAPRASZAM i pozdrawiam 🙂

  • Magda napisał(a):

    A ja mam pytanie-czy mleko krowie nie zepsuje smaku lub tekstury?Nabralam ogromnej ochoty na te muffinki,a jest 7.30 rano,sklepy daleko ,a mezczyzna wstaje za godzine i zrobilabym mu niespodzianke 😉

  • Kasia napisał(a):

    są przepyszne, zrobiły furorę u mnie w domu 🙂

  • Gosia napisał(a):

    Bardzo fajny pomysł na kolację, właśnie go wykorzystałam (z małą modyfikacją :)). Zrobiłam do muffinek sos z kefiru, czosnku i tymianku, a zamiast sera koziego wykorzystałam świeżo przywiezione z Zakopanego oscypki. Wyszło super, mój mąż również docenił. Dziękuję.

  • Kreatornia Zmian napisał(a):

    Robiłam takie tylko bez dodatkowego tłuszczu i z dużą ilością papryki 🙂 Idealna przekąska albo w połączeniu z warzywami śniadanie lub kolacja właśnie. – Kamila

  • Katrin31 napisał(a):

    Dobry przepis:)
    Jestem tu dziś, sushi wykonane: http://hsandpn.blogspot.ru/
    Jutro postaram się przygotować

  • Kate napisał(a):

    Jeśli chodzi o jajka to nie do końca jest tak, ze jaja od kur z wolnego wybiegu są zdrowsze. Niedawno oglądałam program gdzie studenci Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego przeprowadzili test jajek nie wiedząc oczywiście jakie jajko spożywają. Jakie były wyniki? Otóż jeśli chodzi o smak to studenci wielokrotnie wskazywali jajka z chowu klatkowego. Natomiast jeśli chodzi o wartości odżywcze to niejednokrotnie jajka z chowu klatkowego były bardziej wartościowe niż te eko lub też od kur z wolnego wybiegu.

    • Rustika napisał(a):

      Może i to prawda. Ja kupuję jaja od kur z wolnego wybiegu, albo choćby ściółkowego, ze względu na jakość życia kur. Chów klatkowy jest czymś wg mnie niehumanitarnym (kartka A4 powierzchni dla jednej kury, brak możliwości prostowania skrzydeł, brak możliwości naturalnego dla kur grzebania w podłożu – podłoże to klatka). Generalnie warto jeść te „lepsze” jajka 🙂

    • Monika napisał(a):

      To zależy czym sie karmi kury. Babcia ze wsi tez może używać syfu. Dlatego jak nie znasz źródła dobrze, powinno sie kupować eko

  • Marta napisał(a):

    Aniu, używałaś siemienia lnianego mielonego czy zwykłego?
    Robiłam dotychczas bardzo podobne, ale bez siemienia, więc jutro rano będzie premiera nowej wersji 🙂

  • Ola napisał(a):

    Witam Pani Anno!

    Chciałabym zapytać czy poruszy Pani temat soji, mleka sojowego oraz jogurtu? Gdyż widziałam pomysł na jogurt sojowy z orzechami, przepis z serkiem tofu, gdzieś indziej żeby zastąpić mleko krowie – sojowym, a później w jakimś Pani komentarzu iż najlepiej w ogóle nie używać soji. Teraz juz sama nie wiem, a lubię, szczególnie jogurt sojowy i tofu też używam.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję
    Aleksandra

  • ula napisał(a):

    Aniu co sądzisz o koncentracie z buraków z tesco ten co poleca maklowicz pisze ze jest bez konserwantów. Czy zdrowo jest taki pić?

  • Angie napisał(a):

    Mleko musi byc roslinne ?

  • Oli napisał(a):

    Czasem można jajko pominąć lub zastąpić 1-2 łyżkami wody lub oleju – jeśli jego ilość w stosunku do ogólnej masy jest znikoma. Świetny przepis uwielbiam muffinki.

  • maya napisał(a):

    Aniu, czym mogę zastąpić jajka ? Mam na nie alergię 🙁

  • Kate Upset napisał(a):

    Jeszcze nigdy nie próbowałam zrobić warzywnych muffinek 🙂 Czas spróbować!

    http://www.kateupset.pl

  • Marta napisał(a):

    A kiedy dodać pestki słonecznika i siemię lniane? Czy ma być zmielone? Pomysł rewelacja!

  • Karolina napisał(a):

    mam pyt czy foremki czymś wysmarowałas aby muffiny bez problemy sie wydostały czy nie ma takiej konieczności?

  • Odrobina życia napisał(a):

    Brzmi bardzo ciekawie 🙂 Chyba mam już co zrobić na kolację :))

  • Lifestyle by Ania napisał(a):

    Aniu,

    Rewelacyjny przepis. jak dla mnie to bardziej na kolację, ponieważ śniadania jednak wole na słodko.
    Ja natomiast mam propozycję na lekki lunch:
    http://www.lifestyle-by-ania.blogspot.com/2014/11/nalesniki-na-wytrawnie-z-pieczarkami.html

    Pozdrawiam
    Ania

  • Kasia napisał(a):

    Pani Aniu genialny przepis! Już je uwielbiam! Chciałam zapytać jeszcze ile można takie muffinki przechowywać w lodówce? I czy na drugie śniadanie też bedą odpowiednie? I ile należy zjeść takich muffinek na porcję? Chciałam się Pani jeszcze pochwalić, że odkąd kupiłam Pani książkę stosuję się do diety niełączenia i czuję się znakomicie! Mam wrażenie, że znikają moje problemy z cerą i samopoczucie jest lepsze! Staram się też wykluczyć gluten z diety, bardzo go ograniczam, a jak jem to tylko w postaci orkiszu lub żyta! Pozdrawiam i dziękuję, że Pani jest i inspiruje!

  • Sonia napisał(a):

    Aniu, czytałam jakiś czas temu Twoją wypowiedź, że poleciłaś pewnej mamie dodawać łyżeczkę masła klarowanego do mleka dziecka.
    To świetny pomysł. Może masz jeszcze jakieś dobre rady dotyczące żywienia dzieci?
    Mam małe zmartwienie z moim dwulatkiem, który niewiele je i jest bardzo szczupły, nie przejmowałabym się tym gdyby nie to, że jego starszy brat wygląda o wiele zdrowiej.
    Dbam o aktywność dzieci, dużo spacerują, biegają, wspinają się, są bardzo zwinni i radośni, ale młody je za mało.
    Co mogę robić aby chłopcy jedli chętnie, zdrowo, ale bardziej kalorycznie? Może napisałabyś na ten temat post? 🙂

    Z góry dziękuję i przesyłam uściski.

    xxx

  • Magda napisał(a):

    No to mam obiad na dzisiaj 😉

  • AniaW napisał(a):

    Mniam, a ja zawsze robię na słodko np. http://cookandlove.pl/blog/wariacje-na-temat-gruszki.html
    Muszę koniecznie spróbować muffinek z warzywami! 🙂

  • Marta napisał(a):

    hej,
    Można zastąpić czymś mleko roślinne?

  • rafal napisał(a):

    Czy brokuły trzeba wcześniej ugotować?

Dodaj swoją odpowiedź w tym temacie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Udostępnij wpis