Letni napój – siła sportowca!

Napój – siła sportowca!

Składniki:
  • 1/2 szklanki malin
  • 1/2 szklanki arbuza
  • 100 ml wody kokosowej
  • połowa soku z limonki
  • 1 łyżka
    Burak Lio Shake
  • 1 daktyl

Poniżej przedstawiam mieszankę idealną dla osób trenujących. Składnikami są zmiksowane produkty ważne w diecie sportowca.

Woda kokosowa, która jest źródłem potasu, magnezu, sodu i wapnia, które są bardzo istotne dla prawidłowego rozwoju organizmu, a szczególnie układu nerwowego i mięśniowego. Podczas pocenia tracimy minerały i warto je uzupełniać napojami izotonicznymi, a woda kokosowa jest właśnie jednym z nich.
Regularne picie wody kokosowej przyspiesza metabolizm i jest niemal gwarancją zachowania świetnego zdrowia i samopoczucia. Krótka lista zalet wody kokosowej

  • źródło witaminy C i witamin z grupy B(B1, B2, B3, B5 i B6)
  • niska kaloryczność
  • źródło błonnika
  • działanie antybakteryjne
  • reguluje ciśnienie krwi
  • obniża poziom cukru oraz insuliny we krwi
  • redukuje stres oksydacyjny
  • źródło cytokinin, m. in. kinetyny i zeatyny, które wykazują działanie przeciwzakrzepowe oraz przeciwoksydacyjne
  • poprawia krążenie krwi i zmniejsza ryzyko zawałów i udarów serca oraz miażdżycy
  • ułatwia trawienie
  • działa wygładzająco na cerę i zapewnia skórze młody i jędrny wygląd

Daktyle to owoce dla sportowców! Zawierają wyjątkowo dużo (72 g/100 g) cukrów prostych, które bardzo szybko się wchłaniają. Są więc doskonałe jako przekąska przed – i potreningowa, bo wspaniale pomagają odbudować glikogen. Dają też niezłą porcję potasu, co ma znaczenie podczas pocenia się w trakcie ćwiczeń. Poza tym jedząc daktyle uzupełniamy witaminę A, C, witaminy z grupy B oraz żelazo, fosfor i magnez.

Przygotowanie:

Zmiksuj lub zblenduj wszystkie składniki.

Komentarze 22 komentarze

Dołącz do dyskusji…

Komentarz jest wymagany

Podpis jest wymagany

Oh <3 Oh, uwielbiam koktajle! Są najpyszniejsze na całym świecie! Bardzo mnie Aniu inspirujesz. Moje ulubione smaki to połączenie maliny, kiwi, pomarańczy i wody mineralnej id'eau. Z dodatkiem nasion chia i płatków migdałowych. Tak, wiem nietypowe, ale tak lubię <3 Mega podziw, jak sobie radzisz teraz! 🙂 Oby tak dalej!

Ocet jablkowy wspomaga pozyteczna flore bakteryjna jelit ale sam nie wystarczy, po tygodniu postu Daniela jelita są szczelne ,potem zdrowe odżywianie,to mój sposob na zdrowie.

Ten blog jest pozytywnie uzalezniajacy:) Pozdrawiam i dziekuje:):):):).

dziękuję 🙂 to miłe 🙂

Aniu a czy osoby ktore nie uprawiaja wog ole sportu moga pic taki napoj czy raczej tylko dla sportowcow ?

Oczywiście, że mogą. W ogóle na tym blogu słowo „sportowiec” jest nadużywane, przecież każdy może to pić, tylko w różnych ilościach – zależnie od potrzeb organizmu.

Dokladnie,porcja witamin wskazana dla wszystkich,pomietajmy o dzieciach,

Najlepsza woda kokosowa w sklep.hpba.pl ?
brzuszek burczy bo sie kurczy…. zaraz letni napój zrobimy ??

A czy ćwiczenia na agrafce pani poleca czy nie.proszę o odpowiedź. Ps.Buziaki dla Pana Roberta, Pani i Klaty.

Aniu czy taki napój możemy zrobić np. Rano przed pracą i zabrać je ze sobą i wypić po 3h ? Oczywiście trzymając w lodówce: )

Aniu mam nadzieję że napiszesz kiedyś książkę o żywieniu dzieci 🙂 Co prawda ja będę mieć dzieci za kilka lat, ale już rozmyślam nad tym jak można żywić dzieci zdrowo?

Pozdrawiam, Twoja wielka fanka Julia.

Podpinam się pod komentarz 🙂 tego brakuje

Ania bez watpienia ma imponujace doswiadczenie w ukladaniu diet sportowcow ,ale dla dzieci chyba jeszcze niewystarczajace ( bez urazy Ania 😉 ) , narazie karmi piersia . Ale na rynku sa naprwde dobre pozycje o zdrowym odzywianiu dzieci np „Zdrowe dzieciaki” Dr Joel Fuhrmana wiec moze zostawmy odzywianie naszych dzieci tym co zjedli na tym zeby ?? 🙂
pozdrawiam i zycze zdrowia duza
Mama calkiem zdrowej , nastoletniej dwojki 🙂

🙂 a czy lekarz ginekolog może wypowiadać się na temat ciąży?
No właśnie.. wiedza, wiedzą 🙂 proszę wybaczyć ale jestem dietetykiem i podstawy w temacie wdrażania pokarmu dzieciom jest mi znany 🙂

Dobrze napisane, a ja również uważam chociaż sama tez jestem dietetykiem i wiem ze od wyksztalcenia wazniejsza jest wiedza , tego co nauczyłam sie o zdrowym odżywianiu w książek i netu nie uczą na żadnych studiach,a co do dzieci powyżej 2 roku zycia uważam ze można stosować te same zasady zdrowego odżywiania w proporcjonalnych ilościach,pozdrawiam dla Ani.

Dziekuje Aniu, juz poszedl link do calej rodziny 🙂
A ja z mezem,oczywiscie jak zwykle wyprobuje.

Kocham Was za to co robicie.

Buziaki,
Monika

Dobrze, że pisze pani o takich sprawach. Być może nie każdy z tego sobie daje sprawę. Gdzie taką wodę kokosową można kupić? Bo jeszcze nie spotkałem się z takim napojem. Choć napoje izotoniczne to chyba wszystkie piłem jakie tylko są możliwe. A wody kokosowej raczej nie spotkałem.

Napój świetny także na upaly! Dzis zrobie napewno. Serdecznie pozdrawiam całą Rodzinke 🙂