Pyszny, zdrowy, bezglutenowy chleb warzywny!

Masz dość tradycyjnego pieczywa? Szukasz dla niego ,,zdrowej” alternatywy? Wypróbuj mój przepis na pyszny i bezglutenowy chleb warzywny! Chlebek polecam zwłaszcza osobom cierpiącym na zaparcia i mającym problemy z wypróżnianiem. Wysoka zawartość błonnika korzystnie wpłynie na pracę Twoich jelit, pomoże kontrolować masę ciała i unormuje rytm wypróżnień. Spróbuj koniecznie!

 

Sposób przygotowania

Rozgrzałam piekarnik do 170°C. Połączyłam w misce suche składniki. Warzywa dokładnie umyłam, starłam na tarce: cukinię ze skórką – na średnich oczkach, obraną marchew i obraną dynię. Do osobnej miski dodałam jajka, olej kokosowy, starte warzywa i wszystko wymieszam. Połączyłam z resztą składników i dokładnie wymieszałam. Przelałam ciasto do prostokątnej foremki (ok. 25×10 cm). Piekłam około 60–70 minut. Następnie wyłączyłam piekarnik, chleb zostawiłam w środku do wystygnięcia.

Komentarze 5 komentarzy

Dołącz do dyskusji…

Komentarz jest wymagany

Podpis jest wymagany

Hmmm co mogłam zrobić nie tak, że konsystencja jest za rzadka? 🙁 chlebek się rozpada, nie jest zwarty 🙁 wszystko zrobiłam jak w przepisie.. czy coś da się jeszcZe zrobić by się nie rozwalał????

Wygląda zachęcająco, zastanawiam się czy zamiast tłuszczu kokosowego można użyć oliwy z oliwek?

Super pomysł! Nurtuje mnie czy chlebek traktować jako węglowodany, czy może raczej można go połączyć z białkiem jako ze nie zawiera glutenu i ma mała ilość węgli?

To alternatywa chleba nie dla mnie. Ale pewnie znajdą się tacy, którzy chętnie z przepisu skorzystają. Pozdrawiam.