Szparagi z boczkiem, jajkiem i masłem konopnym

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia, dlatego nie należy o nim zapominać. Przeprowadzone badania wykazały, że rezygnacja ze spożywania śniadań może wiązać się z wyższym ryzykiem wystąpienia nadwagi i otyłości. Według ekspertów śniadanie powinno być spożyte najpóźniej do godziny po przebudzeniu się i dostarczać nawet około 25% dziennego zapotrzebowania energetycznego. Równie ważny jest jego skład. Ja szczególnie polecam śniadanie białkowo-tłuszczowe. Dlaczego? Tego dowiesz się poniżej:)

Dla kogo śniadania białkowo-tłuszczowe?

Takie śniadania polecam zwłaszcza osobom, które:

  1. Chcą zredukować swoją masę ciała.
  2. Odczuwają głód pomiędzy posiłkami.
  3. Cierpią na insulinooporność.

 

Jakie korzyści niesie spożywanie śniadań białkowo-tłuszczowych?

  1. Kontrola apetytu i dłuższe uczucie sytości.
  2. Mniejsze uczucie głodu.
  3. O wiele szybsza redukcja masy ciała, poprzez zwiększone tempo spalania tłuszczu.
  4. Brak gwałtownego wzrostu poziomu glukozy i insuliny we krwi po spożytym posiłku.
  5. Odkrycie nowych inspiracji kulinarnych i poznanie innych połączeń smakowych.
  6. Mniejsza ochota na podjadanie pomiędzy posiłkami.

 

Więcej informacji o korzyściach płynących ze spożywania śniadań białkowo-tłuszczowym znajdziesz TUTAJ.

 

Przykładowe śniadanie białkowo-tłuszczowe:

 

Szparagi z boczkiem, jajkiem i masłem konopnym

 

Nasiona konopii mają idealny stosunek kwasów tłuszczowych omega-6 do omega-3, dzięki czemu obniżają poziom cholesterolu, działają przeciwzakrzepowo i przeciwzapalnie. Masło z ziaren konopii to idealny dodatek do warzyw surowych oraz grillowanych, do owsianek i smoothie. Świetnie sprawdzi się również jako pasta do pieczywa.

 

Sposób przygotowania:

Piekarnik rozgrzałam do 200°C. Odcięłam zdrewniałe końcówki szparagów.  Ułożyłam na blaszce pokrytej papierem do pieczenia. Przyprawiłam i skropiłam oliwą (najlepiej używać specjalnego pędzelka do smarowania). Ułożyłam plastry boczku. Piekłam około 10–12 minut. Wyłożyłam na talerz i polałam masłem konopnym. Podałam razem z jajkiem sadzonym.

 

Więcej inspirujących przepisów na pyszne śniadania białkowo-tłuszczowe znajdziesz w aplikacji Diet & Training by Ann.

 

Komentarze 1 komentarz

Dołącz do dyskusji…

Komentarz jest wymagany

Podpis jest wymagany

Nie jestem promotorem jajek sadzonych. Ale gdyby ów element zmienić. Ten posiłek byłby idealny i niesamowity. Pozdrawiam.